וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת צובטת: "הרשות השנייה מועלת בתפקידה"

21.11.2013 / 11:44

"אני לפעמים צובטת את עצמי ואומרת - זה לא ייתכן. אי אפשר לפתוח טלוויזיה, הכל הפך לריאליטי", כך שרת התרבות, המפנה אצבע מאשימה אל עבר הרגולטור. ברשות לא נשארו חייבים

התבטאות חריפה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת נגד הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו: "הרשות השנייה, שאמורה להיות שומר הסף של ילדינו ושל התרבות הישראלית - מועלת בתפקידה", כך טוענת השרה. "אני לפעמים צובטת את עצמי, ואומרת - זה לא ייתכן. אי אפשר לפתוח טלוויזיה, הכל הפך לריאליטי".

לבנת כתבה את הדברים בדף הפייסבוק שלה, בהמשך לישיבת מועצת הרשות השנייה שנערכה מוקדם יותר השבוע ואליה התפרצו נציגי היוצרים במחאה. היוצרים מחו על כוונת הרשות לאפשר לערוץ 10, רשת וקשת לקיים יותר הפקות "אין-האוס", כלומר, לא באמצעות חברות הפקה חיצוניות.

לבנת הביעה בהם תמיכה: "אני רוצה להצטרף היום ליוצרים ולקרוא לחברי הרשות השנייה לשקול זאת בשנית, אסור לתת לזה יד כי זה יוביל לאסון תרבותי", כתבה. "יש לנו חובה מוסרית לעשות יותר כדי להרחיק את הילדים והנוער מתוכניות הריאליטי, אשר מהוות "מודל" תרבותי מעוות ומשחית".

הרשות משיבה אש: "לבנת ניזונה מידיעות בלתי מבוססות"

ברשת השנייה לטלוויזיה ולרדיו אמרו היום בתגובה לדברים כי "שרת התרבות והספורט התפרצה לדלת פתוחה". ברשות מציינים כי בחודשים האחרונים הם החלו לטפל בנחרצות בעודף הריאליטי והדבר בא לידי ביטוי בלוחות השידורים של ערוצים 2 ו-10 לשנת 2014 בהם יש ירידה ניכרת של בין כ- 30% ל50% בתוכניות הריאליטי לעומת קיץ 2013.

"כמו כן הרשות שוקדת בחודשים האחרונים על מדיניות חדשה להגדרת תוכניות סוגה עילית, שבאה לידי ביטוי בכך שהתוכנית 'מעושרות' לא הוכרה כתוכנית תעודה כבר בעונה ששודרה", אומרים ברשות.

"צר לנו שהשרה לבנת ניזונה מידיעות בלתי מבוססות על עבודת הרשות השנייה ולא מצאה לנכון לבדוק עימנו את הדברים בטרם פירסומם בפייסבוק שלה. אנחנו מצרים גם על כך שהשרה לא מצאה לנכון להביע הסתייגות מההתנהלות האלימה של מחאת היוצרים השבוע שכללה גם גניבה של חומרים מסווגים ורגישים של הרשות השנייה מתוך חדר הישיבות. מעשה שהינו בגדר עבירה פלילית".

"נשמח להיפגש עם השרה ולהציג בפניה את העבודה שנעשתה ברשות בחודשים האחרונים על מנת שבעתיד תוכל להביע את עמדותיה באופן אחראי, מקצועי וראוי לאחר שבדקה הדברים לעומקם", תגובת הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully