וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרסומים המגמתיים של ONE - קמפיין שקרי"

6.10.2013 / 14:02

פרסום ראשון: בעקבות טור העורך של גידי ליפקין בשבוע שעבר נגד ארדן, במשרד התקשורת זועמים על ONE אך מתכננים לבדוק מחדש את מדיניות זכויות שידורי הספורט של צ'רלטון

במשרד התקשורת עולים למתקפה נגד אתר הספורט ONE, זאת לאחר שעורך האתר גידי ליפקין פרסם בשבוע שעבר טור ראשי תחת הכותרת "השר גלעד ארדן מזלזל וחובבי הספורט משלמים", ובו טען ששר התקשורת גלעד ארדן מתיר שידורי ספורט בערוצים בתשלום למרות שנקבע על ידי מועצת הכבלים והלוויין שהם אמורים להיות משודרים בערוץ פתוח, כמו ONE.

"הפרסומים המגמתיים של ONE הם תוצר של קמפיין שקרי מצד בעל עניין שמחפש להוזיל לעצמו עלויות", אומר לוואלה! ברנז'ה הבוקר (ראשון) בכיר במשרד התקשורת. "ONE מציגים את הדברים כאילו הם דואגים לרווחת הצופים, אבל בפועל הם רוצים באמצעות משרד התקשורת ליצור לחץ על צ'רלטון (בעלת זכויות השידורים למשחקי הקבוצות הישראליות באירופה, ד.א.) כדי שהזכויות יימכרו להן יותר בזול. האופן שבו הם משתמשים בפלטפורמה שלהם כאתר חדשות ספורט כדי לקדם עניינים עיסקיים הוא מכוער". הגורם אומר כי השר אינו נמצא בימים אלה בישראל, וכי עם חזרתו לארץ הוא יבחן מחדש את המדיניות בנושא אשר התקבלה בטרם כניסתו לתפקיד.

ליפקין כתב ב-ONE כי "השר ארדן, שעם כניסתו לתפקיד היו שציפו שימשיך את המהפכה שביצע כחלון בשוק התקשורת, נראה עד כה אנמי לחלוטין ולא הטביע את חותמו. אי אפשר להגיד על השר ארדן שהוא הוביל לאיזו רפורמה בנושא או אפילו קצה חוט של אכפתיות כלפי ציבור הצופים".

מחיר של 130,000 ש"ח לשידור משחקה של מכבי ת"א

"כיוון שזכויות המשחקים של הקבוצות הישראליות באירופה שייכות לצ'רלטון, המפעיל שני ערוצים בתשלום, הוא מחויב למכור אותן לכל ערוץ פתוח שירצה בכך", הסביר מבקר תקשורת הספורט שלמה מן בטורו באתר "העין השביעית".

"את התעריף קובעת מועצת הכבלים והלוויין, והוא מוערך ב-150 אלף שקל וצפונה עבור משחק. בצ'רלטון טוענים שמוכרים אותם בזול, בערוצי הבסיס צועקים שהמחיר יקר. המועצה קבעה כי אם לא יהיה ערוץ בסיס שירכוש את המשחקים, רשאית צ'רלטון לשדר אותם אצלה, אחרת ייווצר מצב פרדוקסלי שבו משחק שהזכויות שולמו עליו אינו משודר כלל". מן הוסיף כי "אם ערוץ one לקח על עצמו להילחם את מלחמתם של הצופים, אדרבא, שישלם עבור הזכויות וישדר את המשחקים בערוץ הפתוח שלו".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "מועצת הכבלים והלווין היא המוסמכת להתערב בנושא זה ותפקידה לוודא כי נקבע מחיר סביר ושהמשחק מוצע לכלל ערוצי הבסיס הפתוחים לציבור. כך נעשה גם הפעם, כאשר נקבע מחיר של 130,000 ש"ח לשידור משחקה של מכבי ת"א, אולם לצערנו, על אף שהזכויות הוצעו לכל הערוצים, אף לא אחד מהם בחר לרכוש אותן ולשדר את משחקה של מכבי ת"א. הברירה שנותרה למועצה היא למנוע בכלל את שידור המשחק או לאפשר את שידורו בערוצים בתשלום.משרד הספורט, האחראי על קידום הספורט הישראלי, יכול לממן מכספי הטוטו את סבסוד רכישת זכויות השידור ושידורו בחינם בערוצים הפתוחים".

מאתר ONE נמסר: "יש לנו אינטרס ברור שמשחקי קבוצות ישראליות באירופה ישודרו בערוץ פתוח לקהל הרחב ולא בערוץ בתשלום זאת ע"פ החלטת המועצה להגדיר משחקים אילו כאירועים מוכרזים המחוייבים להיות משודרים בחינם.
שיתוף הפעולה הקיים היום בין שר התקשורת גלעד ארדן וצרלטון של אלי עזור לחייב את הציבור לשלם בניגוד לתקנות על המשחקים אילו מריח לא טוב".

עוד הוסיפו באתר: "אנו נשמח ששידורים הללו ישודרו אצל כל ערוץ, כולל ערוץ הספורט, או צרלטון שיפתח בחינם בשעת המשחק כפי שעשו בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully