וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועות הנוער דרשו ביטול קמפיין "קעקועי השואה"

7.3.2013 / 16:11

בעקבות חשיפת וואלה! דרשו תנועות הנוער ביטול הפצת קעקועים לבני נוער עליהם מספר, הדומה לזה של ניצולי שואה. "הפיכת זכר הקורבנות ל'גימיק' יח"צני מעוררת שאט נפש"

מזכ"לי תנועות הנוער פנו אתמול (רביעי) במכתב לחברת הפרסום "באומן בר ריבנאי" בדרישה שתבטל את קמפיין המתוכנן לעלות ביום השואה. בקמפיין צפויים לקחת חלק מתנדבים שיחלקו לבני נוער קעקועים זמניים של מספרים שיידמו את הקעקועים שנצרבו על זרועותיהם של קורבנות וניצולי שואה, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

"אנו, מזכ"לי תנועות הנוער החתומים מטה, קוראים לכם להודיע פומבית ולאלתר על ביטול היוזמה", נכתב בפנייה שנשלחה גם לשר החינוך, גדעון סער, למנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, ולבכירים נוספים. "הרעיון לזכור ולהזכיר את זכר קורבנות השואה ראוי ונכון, אך להשקפתנו, התוכנית שהגיתם מסוכנת ואף מעקרת את רעיון ההנצחה והזיכרון מיסודו. הפיכת זכר קורבנות השואה ל'גימיק' יח"צני מעוררת שאט נפש ולעמדתנו, אף עשויה להוביל לתוצאה הפוכה מזו שאתה ואנשי משרדך תכננתם והתכוונתם", הוסיפו המזכ"לים.

הרגע שסבא שלי קפץ מהרכבת אל הלא נודע. AP
מספר על זרועו של ניצול/AP

"זיכרון השואה הוא נושא בעל משקל. השואה הינה וצריכה להיות אירוע ייחודי, יוצא דופן, חריג. הניסיון לכופף אותו ובצורה כביכול 'יצירתית' לרתום את דעת הקהל, מזיק, ויחייב הצבת רף של גירוי, שבעתיד יהיה נחוץ להעלותו. אנא המשיכו בפועלכם בשיווק ובמכירה של מוצרים, הניחו את הפעולה החינוכית למי שאמונים עליה", דרשו במכתב.

דני הירשברג, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, הוסיף כי הם "הזדעזעו מהיוזמה השיווקית הזולה". "יחד עם הרצון להנציח את זכרם של נספי השואה, חייבים להעביר מסר ברור שישנם תחומים שבהם יש לנהוג בזהירות ואחריות ושכללי המשחק בהם שונים מהמקובל, אנחנו עסוקים לאורך השנה כולה בלימוד לקחי השואה ובהנצחת זכרם של הנספים ואנו קוראים לחברות משכריות להימנע מלעשות שימוש לא ראוי בתכני השואה", הסביר.

מחברת "באומן בר ריבנאי" נמסר בתגובה כי הם קיבלו את המכתב, אולם טרם ענו עליו. עם זאת החברה תמשיך ביוזמה, על אף הביקורת, וישנם גופים שהסכימו להשתתף בקמפיין הקיצוני.

"להנחיל זיכרון השואה בחינוך ולא בגימיקים זולים ומבישים"

לפני כשבוע פורסם לראשונה בוואלה! חדשות כי חברת הפרסום "באומן בר ריבנאי" פנתה להנהלות תנועות הנוער בישראל בניסיון לעודד אותן לקחת חלק בקמפיין מטעם החברה לרגל יום השואה שיחול ב-8 באפריל. במסגרת הקמפיין הציעה החברה לחלק לבני הנוער קעקועים להדבקה על העור - בדומה לקעקועים שנצרבו על עורם של היהודים ואחרים במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. לדברי החברה, הכוונה היא לעורר מודעות לזיכרון השואה.

ח"כ גילאון, יו"ר סיעת מרצ בכנסת התרעמה על היוזמה: "כנראה שלעתים היצירתיות עוברת כל גבול. מה יהיה בשלב הבא? המחשה של תאי גזים ופיג'מות פסים? יש להנחיל את זיכרון השואה בחינוך לדור הצעיר, ולא בגימיקים זולים ומבישים. בהמשך לכך, נדרשת התייחסות ממלכתית לאחרוני הניצולים באופן שמכבד את מורשת השואה ולא מבזה אותה".

חברת הכנסת לשעבר, קולט אביטל, שמשמשת כיום יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, סיפרה אז כי חברת הפרסום הציעה גם למרכז לקחת חלק בקמפיין, אולם היא דחתה הצעה זו על הסף. "אני חושבת שזה חוסר טעם ברמה העליונה ושימוש ציני בכל הנושא של השואה כדי לעשות פרסום לחברת פרסום". אביטל הוסיפה כי "לעשות סיפור כזה, לקחת מדבקות ולהדביק על ילדים, כאשר חלק מהילדים ידעו מה זה וחלק לא ידעו ויעשו מזה צחוק - זה דבר נורא. כמו כן, אסור לשכוח מה היה הקעקוע הזה - הוא היה קעקוע של הנאצים שנועד להפוך אנשים לחיות. אז למה להדביק מדבקות לילדים? זה דבר נורא ואיום. אין מילים בפי להסביר כמה שזה דבר רע. אתם רוצים לעשות משהו? תעזרו לניצולים, תשלחו מתנדבים לסייע לניצולים".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully