וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - "המותג" הגרוע בעולם

22.11.2006 / 17:02

רוב הנשאלים במחקר אמרו כי ישראל היא המקום האחרון בו היו מעוניינים להשקיע, לצרוך את תרבותו ולהכיר את אנשיו

מדד אנהולט למותגים לאומיים (NBI) קבע כי ברבעון השלישי של שנת 2006 היתה ישראל המותג הגרוע ביותר מבין 36 מדינות בעולם. זוהי הפעם הראשונה שישראל נכללת בשאלון של מדד ה-NBI, שמטרתו היא להראות כיצד תושבים רואים את מדינות העולם.

במילים אחרות, רוב הנשאלים במחקר, שנערך על ידי סיימון אנהולט וספקית המידע השיווקי העולמית GMI, אמרו כי ישראל היא המקום האחרון בו היו מעוניינים להשקיע, לעבור אליו, לקנות ממנו מוצרים מיוצאים, לצרוך את תרבותו, להכיר את אנשיו, לנהל מגעים עם ממשלתו ולחיות בו מבחינה ביטחונית. בכל אותם קריטריונים קיבלה ישראל ציון נמוך, אם לא את הנמוך ביותר, ובחלקם אפילו בפער ניכר לעומת מדינות אחרות.

המחקר נערך במסגרת שאלון באינטרנט, אשר כלל 25,903 נשאלים מ-35 מדינות. המדינות המשתתפות הן ארגנטינה, אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קנדה, סין, הרפובליקה הצ'כית, דנמרק, מצרים, אסטוניה, צרפת, גרמניה, הונגריה, הודו, אינדונזיה, אירלנד, איטליה, יפאן, מלזיה, מקסיקו, הולנד, ניו זילנד, נורווגיה, פולין, פורטוגל, רוסיה, סינגפור, דרום אפריקה, דרום קוריאה, ספרד, שוודיה, שווייץ, טורקיה, בריטניה וארה"ב.

עובדה מעניינת היא שכל המדינות הנחקרות הן גם המדינות הנשאלות, למעט ישראל. בנוסף, זמן המחקר היה הרבעון השלישי, בו נערכה מלחמת לבנון השנייה, מה שמסביר את הנתון הבא: ממשלת ישראל דורגה כממשלה הכי פחות אמינה בעולם. ממשלת קנדה דורגה ראשונה, אחריה שווייץ, בריטניה, אוסטרליה, שוודיה וארה"ב.

ששת הקריטריונים שנבדקו במשאל של מדד NBI הם תרבות ומורשת, אנשים, תיירות, יצוא, ממשל והשקעות. לפי המחקר, בריטניה היא המדינה בעלת המותג הלאומי הטוב ביותר. אחריה גרמניה, איטליה, קנדה, שווייץ, צרפת, שוודיה ויפאן. ארה"ב במקום התשיעי, במקום העשירי אוסטרליה, אחריה ספרד. סין נמצאת במקום ה-19. ברזיל במקום ה-21, ארגנטינה במקום ה-23. טורקיה, שכנתנו, היא שכנתנו גם ברשימה ונמצאת במקום ה-35.

סיימון אנהולט, עורך המחקר ויועץ לממשל הבריטי, מאמין כי ההיבט הפוליטי משליך על תפיסת האנשים את המדינות. אנהולט הגיב על המידע כי ישראל שכרה צוות אסטרטגי שמטרתו למתג מחדש את ישראל, ואמר כי כדי לשנות את תפיסת האנשים, על ישראל להיות מוכנה לשנות את התנהגותה, והאתגר, לטענת אנהולט, הוא גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully