וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

The channel

עפרה שלו

10.2.2007 / 0:01

רופרט מרדוק אישר כי ישיק ערוץ חדשות כלכליות ידידותי לתאגידים בשם פוקס ביזנס צ'אנל: "הערוץ לא ימהר לזנק על כל שערורייה"

רופרט מרדוק אישר סוף סוף את השמועות ואמר כי ניוז קורפ תשיק אתר חדשות כלכליות בשם פוקס ביזנס צ'אנל בסתיו הקרוב בארה"ב. האתר, שיפעל 24 שעות, יתחרה ב-CNBC הוותיק, אך בניגוד אליו, אמר מרדוק, יהיה ידידותי יותר לתאגידים ולחברות ולא ימהר ל"זנק על כל שערורייה".

מרדוק אמר בכנס מדיה וטכנולוגיה שנערך בניו יורק כי הערוץ החדש יהיה "ידידותי לחברות", בניגוד ל-CNBC של NBC יוניברסל, המתאפיין בגישה "שלילית" כלפי העסקים. מרדוק הוסיף כי אין בכוונתו לחשוף פרטים לגבי תוכן הערוץ, משום ש-CNBC תמהר להעתיק אותו. "אני מצפה להשקת המתחרה החדש ולקול חדש בזירת החדשות העסקיות", אמר מרדוק, שנכנס לאחרונה לשוק הטלוויזיה הישראלי, עם רכישת 9% מערוץ 10.

מפתח הערוץ, מנכ"ל פוקס ניוז רוג'ר איילס, אמר כי הערוץ הכלכלי החדש יאמץ את המאפיינים של מותג פוקס ניוז. לרשת פוקס 30 מיליון מנויים באמצעות חברות כבלים כגון קומקסט וטיים וורנר.

בראיון נפרד הרחיב איילס את הביקורת נגד CNBC של ג'נרל אלקטריק, ביתם של ג'ים קריימר ומריה ברטירומו. "פעמים רבות ראיתי דברים ב-CNBC שלא היו ידידותיים לתאגידים ולרווחים במידה בה הם אמורים להיות", אמר איילס. "אנו לא מתעוררים בכל בוקר וחושבים שעסקים זה דבר רע".

כשנשאל האם פוקס ניוז תנהג במתינות בדיווחים חדשותיים על שערוריות כגון אלה של וורלדקום ואנרון, שגרמו להפסדים של מיליוני דולרים למשקיעים פרטיים, אמר איילס כי יהיו חסרי רחמים בדיווחים מסוג זה כפי שהיו בעבר. הוא הוסיף כי בשעה שישנן אלפי חברות הנסחרות בבורסה, "רק 9 או 10 מסובכות בצרות" בכל נקודה בזמן - אמירה תמוהה לנוכח העובדה כי מעל 100 חברות מסובכות בשערוריית הבק-דייטינג לבדה.

הביקורת שמטיחים איילס ומרדוק ב-CNBC ממחישה כי פוקס ביזנס תאמץ גישה דומה לזו של ערוץ החדשות פוקס ניוז. פוקס ניוז נחשבת לערוץ שמרני התומך בממשל, בניגוד למתחרה CNN. ההבדלים בין שני הערוצים באו לידי ביטוי גם ביחס לישראל, כשפוקס ניוז נקטה בגישה פרו-ישראלית יותר.

ב-2005 השווה טד טרנר, מייסד CNN, את פוקס ניוז לרייך השלישי. בראיון למגזין "ברודקסטינג אנד כייבל" אמר טרנר שפוקס ניוז אינו יותר מאשר כלי תעמולה של ממשל בוש, ומהווה איום על הדמוקרטיה.

הסיכון בהקמת ערוץ כלכלי נוסף הוא בגורל כמו של CNNfn, ערוץ חדשות הכלכלה של CNN, אשר ירד מהאוויר בדצמבר 2004, בשל חוסר יכולתו למשוך מספיק צופים. כדי להתחרות עם CNBC תידרש פוקס ניוז להתמודד עם מה שבסופו של דבר גם הביא לדעיכתה של CNNfn - ירידה בשיעורי הצפייה בערוצי חדשות בכלל ובצפייה בערוצים כלכליים בפרט מאז פקיעתה של בועת ההיי-טק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully