וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה פרסום סמוי

רנן פריד

25.2.2007 / 15:45

11 חברי המועצה אישרו את דו"ח כשר, המאפשר פרסום סמוי בטלוויזיה ותוכן שווקי בניגוד לדרישות החוק. תוכן סמוי בחדשות - עדיין אסור

מועצת הרשות השניה אישרה היום ברוב מוחץ את עקרונות דו"ח כשר בנושא תוכן שיווקי. המועצה התנתה את קידום הנושא בחקיקת הכנסת בנושא הטלת קנסות על הזכיניות.

11 חברי מועצה הצביעו בעד ההחלטה, חבר מועצה אחד נמנע. החלטת הרשות התקבלה לאחר שהמועצה למדה את הדו"ח, שמעה סקירה מאת יו"ר הועדה פרופ' אסא כשר וקיימה דיון מקיף בסוגיה.

כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", הוועדה בראשות פרופ' אסא כשר, שמונתה על ידי מועצת הרשות השנייה לקבוע כללים מחייבים בנושא תוכן שיווקי, ממליצה לאשר שילוב אלמנטים פרסומיים בתכניות ריאליטי, בתכניות בידור ובטלנובלות, וכן בתכניות אירוח קלילות מסוגה של "אודטה".

עם זאת, המליצה הוועדה לאסור כליל שילוב תוכן שיווקי במהדורות חדשות, בתכניות אקטואליה ותחקירים ובתוכניות תעודה. הוועדה גם ממליצה לאסור החדרת אלמנטים פרסומיים לתוכניות לילדים ובני נוער עד גיל 16.

מהרשות השניה נמסר: "הדו"ח שהונח בפני המועצה מניח בפעם הראשונה תשתית כוללת ומושכלת המבוססת על שיקולים ברורים להסדרת נושא התוכן השיווקי. המועצה מאמצת את עקרונות הדו"ח כתשתית להסדרת הנושא בערוצים המסחריים- ציבוריים".

המועצה תטיל כעת על היועץ המשפטי להגיש את חוות דעתו באשר לאופן בו יש לפעול כדי ליישם את עקרונות הדו"ח. במקביל, יגבש הדרג המקצועי ברשות את המלצותיו באשר לאופן מימושו. המועצה תדון בישיבה הקרובה בחוות דעתו של היועץ המשפטי לעניין אמצעי האכיפה שבידי הרשות.

חיזוק אמצעי האכיפה שבידי הרשות הינו נדבך מרכזי בדו"ח. בהקשר זה שבה המועצה ומפנה לשר התקשורת בבקשה לזרז את הטיפול בבקשה ולהקנות למועצה סמכות להטלת קנסות על זכיינים. ועדת הכספים של המועצה תמליץ לה על מנגנון להעברת חלק מכנסות הזכיינים כתוצאה מהתרת תוכן שיווקי לעידוד היצירה הישראלית המקורית.

"איך מוכרים קולה בטלוויזיה"

לישיבת המועצה הגיעו ללא הזמנה כעשרה חברי איגודי היוצרים. "הגענו לישיבת הבוקר ללא הזמנה כחלק מהמאבק שלנו על התרבות והיצירה הישראלית", אמרה אחד היוצרים שהגיע לישיבה, "שנה שלמה אנחנו נאבקים להגיע להדברות ושיח עם חברי המועצה ולא מאפשרים לנו. המועצה הקדישה בוקר שלם כדי לדון בסוגיה ה'חשובה' איך למכור קוקה קולה בטלוויזיה במקום להתגייס כדי להגן על התרבות הישראלית. עיקר המאבק שלנו הוא להגיע לשיח עם חברי המועצה, אנחנו בסך הכל מבקשים הידברות, להסביר למועצת הרשות שאנחנו רוצים להגן על היצירה הישראלית ומה המשמעות האמיתית של יישום הפרסום הסמוי.

"היום הייתה הפעם הראשונה שחברי מועצת הרשות השניה קבלו תמונת מצב של מה קורה באמת ביצירה הישראלי. הם שמעו אותנו ואת המציאות. מה שבלט במיוחד היה שיו"ר הרשות נורית דאבוש מנעה דיאלוג, היא לא נתנה לנו לנהל דו שיח עם חברי המועצה. אנחנו מעונינים לקיים דיאלוג פתוח ואמיתי עם חברי הרשות וחבל שהיא לא אפשרה זאת."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully