וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני רהב: הטוקבקיסטים - חולי נפש

איילה צורף

19.3.2007 / 17:41

"הטוקבקים - אחד הדברים הכי בזויים באינטרנט" אמר איש יחסי הציבור. אירנה שלמור מודה: לפעמים אנו נכנסים לטוקבקים עבור לקוחותנו

"הטוקבקים זה אחד הדברים הכי בזויים באינטרנט. הטוקבקיסטים - במקום ללכת לפסיכולוג - כותבים תגובות מטומטמות באינטרנט. פעם אחת צריך ללכת לחולי הנפש האלה, ששופכים רוע באינטרנט, ולעצור אותם", כך אומר היום רני רהב, בעלי רהב תקשורת, בכנס com.vention, במסגרת פאנל שעסק ביחסי ציבור באינטרנט.

אחדים מדוברי הפאנל דיווחו כי יש בידם תוכנה שבה הם עוקבים אחרי כל המקומות שבהם הוזכרו שמות המותג שמעניינים אותם, לרבות בתוך עולם הבלוגים. "כך אני יודע מה מעמדי, מה השאלות של הציבור. כבר אי אפשר לייצר את אותה הודעה לעיתונות הלקונית, זה כבר לא עובד", כך אמר אחד מחברי הפאנל.

אשת יחסי הציבור אירנה שלמור, אמרה כי, "כל הטיפול באינטרנט צריך להיבנות כיחידה נפרדת בתוך המשרדים. מי שרוצה לנהל את הנושא הזה כמו שצריך, צריך יחידה נפרדת עם אנשים נפרדים. אי אפשר לטפל בזה בצורה לא רצינית. זה לא תחביב, צריך לעבוד בזה. אנחנו גם ביחסים עם עורכים וגם ביחסים עם עיתונאים, אבל אנחנו גם ביחסים עם הציבור, וצריך להתייחס לזה בכל הרצינות". שלמור גם הודתה כי לעתים נכנסים אנשי המשרד שלה לאזורי הטוקבקים, ומשתלבים בדיונים עבור לקוחותיה.

פעם התקשרו לעיתונאים, היום לבעלי בלוגים

אבי זיתן, האחראי על יחסי הציבור של סמסונג, אמר כי "אם פעם רני רהב היה שולח טלפונים לעיתונאים, היום אני שולח טלפונים לבלוגרים, שיכתבו עליהם בבלוג שלהם. אני מתייחס אליהם בכל הרצינות". רהב, לעומת זאת, נותן משקל נמוך יותר ליחסי ציבור בקרב הבלוגים: " אנחנו הראשונים שערוכים לאינטרנט, ובמשרד החדש שלנו השקענו מאות אלפים רק כדי להיות עוד יותר ערוכים לאינטרנט. הבלוג זה דבר נחמד, אבל מבחינתי זה סוג של קוריוז".

לעומתו, קובע שגיא חמץ, מנכ"ל חברת בלינר, ש"אי אפשר לשלוט על המידע שמסתובב באינטרנט, אפשר רק להשתלב בו". לדעת חמץ, הדרך לפעול באינטנרט היא לנהל שיחה עם הגולשים, על ידי הורדה מסוימת של מסך הברזל של החברה, ומתן אפשרות למנהלי ועובדי החברה לספר מה נעשה בה ומדוע היא מוצלחת - כמו באמצעות בלוגים של עובדי החברה או באמצעות אתרים מיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully