וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חצי מהחדשות יהיו טובות, בפקודה

שי אילן

22.4.2007 / 12:44

התקשורת ברוסיה נהיית חופשית פחות ופחות. הקרמלין השתלט על רשת הרדיו העצמאית הגדולה והורה לה לא להכפיש את האומה

הקרמלין מחזק את שליטתו על המדיה ברוסיה. לאחרונה נקנתה תחנת הרדיו העצמאית הגדולה ביותר ברוסיה על ידי חברת הנפט הממשלתית "גזפרום" ועיתונאי הרדיו עומדים בפני כמה הוראות דרקוניות. העורכים החדשים הורו לעובדי הרדיו שמחצית מכל החדשות על רוסיה המשודרות ברדיו חייבות להיות חיוביות. גזרות נוספות: אסור להזכיר את ראשי האופוזיציה ויש לצייר את ארה"ב כאויב.

כשנשאלו העורכים מהן חדשות חיוביות, אמר אחד מהם ל"ניו יורק טיימס" שמוות, אלימות ועוני הן בגדר חדשות שליליות. לעומת זאת, עליות שערים בבורסה הן חדשות חיוביות. גם מזג האוויר יכול לשמש נושא לחדשות חיוביות לדברי העורך שביקש לשמור על עילום שם מחשש שיתנכלו לו.

מתעלמים מהפגנות האופוזיציה

רוב כלי התקשורת הרוסיים, כמו תחנות הטלוויזיה הממלכתיות נמצאות בשליטה ממשלתית. גופי תקשורת אחרים נקנו על ידי גופים המקורבים לממשלה, כמו בנקים וכמו "גזפרום", שנשיאה הוא גם המיועד לרשת את פוטין, דימיטרי מדוודב. הפרלמנט שוקל להעביר חוק המגביל את חופש הביטוי גם באתרי חדשות באינטרנט, שעד עתה נהנו מעצמאות יחסית.

קבוצות למחקר תקשורת אומרות שלא הייתה צנזורה כה חמורה ברוסיה מאז התמוטטות בריה"מ. עם זאת, הטקטיקה השתנתה וכעת במקום להפעיל אמצעי צנזורה, משתלטת הממשלה על כלי תקשורת אופוזיציוניים וממנה עורכים הנאמנים לפוטין ולמשטרו.

תחנות הטלוויזיה הממלכתיות התעלמו כמעט לחלוטין מהפגנות האופוזיציה שהיו במוסקבה ובסנט פטרסבורג בשבוע שעבר. בשעה שיותר ממאה אנשים נעצרו והוכו קשות על ידי המשטרה, פתחו תחנות הטלוויזיה את מהדורות החדשות בסיקור של השתתפותו של פוטין בתחרות אומנויות לחימה, יחד עם אורחו ז'אן קלוד ואן דאם. בעת שמנהיגי האופוזיציה נעצרים, עיתונאים נרצחים וכלי תקשורת עצמאיים נתונים להשתלטות, נראה שבבחירות לפרלמנט השנה ולנשיאות בשנה הבאה לא צפויות ברוסיה הפתעות מיוחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully