וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגנה באיחור של עשרה חודשים"

יוני מנדל

3.5.2007 / 15:41

זו הכותרת הראשית של "מען" הפלסטינית, וגם שאר התקשורת הערבית מתייחסת: "ישראל התגייסה למלחמה בלי לשאול שאלות"

"לאחר שבתל אביב לא יצאה שום הפגנה נגד המלחמה בלבנון, יפגינו היום המוני ישראלים נגד הגנרלים של אותה המלחמה", כך כותבת היום סוכנות הידיעות הערבית "מען", בידיעה הראשית שלה, העוסקת בהפגנה הצפויה הערב בתל אביב, תחת הכותרת "באיחור של עשרה חודשים".

המאמר משווה בין מלחמת לבנון הראשונה לשניה וקובע ש"בעוד שבשנת 1982, לאחר כיבוש דרום לבנון יצאו מאות אלפי ישראלים בהפגנות מחאה נגד המלחמה, נגד הכיבוש ובעד השלום, הרי שבמשך כל המלחמה האחרונה נשארו הישראלים בבית ולא יצאו להפגין נגד רעיון המלחמה".

הכתבה מבקרת את התגייסות הפוליטיקה היהודית הישראלית, לרבות מפלגות האופוזיציה והקואליציה, שלא שאלו שאלות וסמכו את ידיהם על המשך המלחמה, "גם כשפוצצו גשרים אזרחים, גם כשהופצץ שדה התעופה הבינלאומי של ביירות וגם כשהופצצה ביירות כולה ללא רחם".

המאמר מסתיים בביקורת נוספת כלפי החברה הישראלית: "עם זאת", נכתב, "לא ברור האם המפגינים יניפו שלטים הקוראים לתמיכה בשלום ולהתנגדות למלחמה, או שמא הם רק יבקרו את הדרך בה נוהלה המלחמה, ולא את רעיון הקרב לכשעצמו".

אל-ג'זירה: הפגנה חוצת מפלגות

ההפגנה מוזכרת גם בכתבה של רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. לפי הדיווח, "בתל אביב תתקיים היום הפגנת המונים, בה ידרשו אזרחי ישראל את התפטרות אולמרט". בידיעה מצויין בהבלטה ש"וועדת וינוגרד מצאה אותו אחראי לכשלון במלחמה".

עוד מדווח, כי ההפגנה הינה חוצת-מפלגות בציבור הישראלי וכי ישתתפו בה "נציגים מהימין ומהשמאל, חיילי מילואים, סטודנטים ומשפחות החיילים החטופים". "בין 65% ל-73% מהישראלים רוצים בהתפטרותו של אולמרט", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully