וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן ג’ונסטון: זו היתה חוויה מחרידה

יוני מנדל

4.7.2007 / 9:10

כתב ה-BBC ששוחרר משבי ארגון צבא האיסלם בעזה לאחר 4 חודשים חצה את מעבר ארז וצפוי לטוס היום לאנגליה. לאחר מצור לילי ארוך הצליח חמאס להביא לשחרורו

אלן ג'ונסטון, כתב ה-BBC שנחטף לפני ארבעה חודשים והוחזק על ידי חמושים מארגון "צבא האיסלם" שוחרר במבצע לילי מורכב של אנשי חמאס. שעות לאחר מכן חצה ג'ונסטון את מעבר ארז והוא צפוי לטוס במהלך היום בחזרה לאנגליה.

בשיחת טלפון שערך עם רשת ה-BBC כשעה אחרי ששוחרר, אמר ג'ונסטון: "זו היתה חוויה מחרידה שנמשכה 16 שבועות. ברוב הזמן הייתי מבועת, לא ידעתי מתי כל זה ייגמר". בשיחה עם רשת אל ג'זירה אמר ג'ונסטון, כי "זו הרגשה מדהימה להיות חופשי, אי אפשר לתאר אותה אלא כמו חלום". ג'ונסטון סיפר כי במהלך ארבעת החודשים האחרונים לא ספג התנכלויות מחוטפיו, וקיבל "מזון פשוט". בנוסף, ציין כי הוא מודה לתנועת חמאס ולאיסמעיל הניה.

לגבי הסיכויים שיישוב לסקר את הנעשה בעזה, אמר: "עזה היתה ביתי, אולי עוד אשוב לעבוד כאן, אבל קודם כל אני רוצה לחזור למשפחתי". מנהל רשת BBC בעזה אמר כי ג'ונסטון הגיע הלילה למשרדי הרשת, ונראה היה שהוא בריא.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שיבח הלילה את שחרורו של ג'ונסטון, ואמר כי "הפלסטינים מתחרטים על החטיפה". מיד לאחר שחרורו הובא ג'ונסטון לביתו של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה.

השחרור הושג באמצעות הסכם

קודם לכן הצליח חמאס לשחרר תשעה סטודנטים מתומכיו, שנחטפו שלשום על ידי ארגון צבא אל-איסלם, עליו מפקד אחד מבני חמולת דורמוש. במהלך חילופי האש נהרג צעיר פלסטיני.

סוכנות הידיעות הפלסטינית רמאטאן מדווחת, כי התשעה נחטפו על ידי צבא אל-איסלם בעקבות מעצר של דובר הארגון על ידי חמאס, במטרה לחקור אותו על מקום המצאו של ג'ונסטון.

רשת אל ג'זירה מדווחת, כי שחרורו של ג'ונסטון הושג באמצעות הסכם בין צבא אל-איסלם שבפיקוד אחד מבני חמולת דורמוש, לבין חמאס. במסגרת ההסכם שיחרר חמאס חטופים של ארגון צבא אל-איסלם, והבטיח להקים ועדה שתבחן את היחסים בין שני הארגונים.

חמולת דורמוש, שהחזיקה בג'ונסטון מזה כארבעה חודשים, הינה משפחת פשע שהפכה במהלך השנתיים האחרונות לשליטה באזורים רבים בעזה, בהם שכונת סברה. החמולה מהווה אלטרנטיבה למנגנוני הבטחון הפלסטיני, ולכן חמאס מעוניין להבהיר שכעת, כשהוא שולט בעזה, אין צורך באלטרנטיבות לביטחון שהוא מספק.

(פרסום ראשון: 0:11; עדכון אחרון: 08:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully