וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-HOT חוששים מנטישת מנויים המונית

ערן גבאי

23.8.2007 / 8:13

מנכ"ל HOT: "חבילת ערוצי החינם תוביל לנטישה של עד 150 אלף מנויי הכבלים והלוויין". למשרדי התקשורת והאוצר הערכה שונה

בחברת הכבלים HOT מעריכים שעד 10% ממנויי הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, כ-150 אלף מנויים, עשויים לנטוש את חברות HOT ו-yes, עם כניסת שידורי הטלוויזיה הדיגיטלית הטריסטריאלית (DTT) לישראל - כך הצהיר אתמול מנכ"ל חברת הכבלים, דוד קמיניץ, במסיבת עיתונאים של החברה. זאת, בניגוד להערכת משרדי התקשורת והאוצר, כי מדובר בפחות מ-5% ממנויי הכבלים והלוויין, כלומר פחות מ-70 אלף מנויים.

בעוד כשנה צפויים להתחיל שידורי ה-DDT, שיציעו למנויים חבילה של חמישה ערוצים (1, 2, 10, 33 וערוץ הכנסת) בעלות רכישה חד-פעמית של ממיר - עד 500 שקל - בלי שיצטרכו להתחבר לשירותי הכבלים או הלוויין.

אם הערכת קמיניץ מבוססת על בדיקות שערכו בכבלים, הרי שב-HOT צופים פגיעה משמעותית בתעשייה, שעשויה להסתכם באובדן הכנסות של 27-28 מיליון שקל בחודש או ביותר מ-330 מיליון שקל בשנה לחברות.

בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, שהפסיק לצמוח לפני כמה רבעונים - למרות כניסת שירותי ה-VOD ועליות המחירים הקלות - זו אינה בשורה פשוטה בכלל. כמו כן, בכבלים ובלוויין מבקשים לחסוך בהוצאות על רכישת תכנים בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנתיים הקרובות. קמיניץ אף הכריז אתמול כי הוא מתכוון לקצץ עלויות תוכן בכ-200 מיליון שקל בשנתיים הקרובות.

ברור שכניסה מוצלחת של חבילת חמשת הערוצים בחינם עשויה להקשות על חברות הטלוויזיה הרב ערוצית לבצע מהלכי צמצום אגרסיביים בהוצאות התוכן שלהן.

מי דואג לצופים?

מצד שני, יכול להיות שקמיניץ מגזים בכוונה בהערכותיו לגבי נטישת מנויים אפשרית, במטרה ללחוץ על הרגולטור ולמנוע מצב שחבילת חמשת הערוצים תצמח ותכלול עוד כמה ערוצים. ככל שזעקת חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית תהיה גדולה יותר, כך ישקול הרגולטור טוב יותר את צעדיו. זאת מכיוון שאף אחד ממקבלי ההחלטות לא ירצה להיות חתום על הידרדרות נוספת במצבן הפיננסי הרגיש של חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית.

נתון מעניין שמופיע באותה עבודת מחקר שמחזיקים במשרדי האוצר והתקשורת הוא ששיעור החדירה של חבילת הטלוויזיה הדיגיטלית בשכבות החלשות לא צפוי להיות שונה מזה שבשכבות המבוססות.

עובדה זו עשויה לשלול את האפשרות שעיקר העוברים לחבילה הדיגיטלית החדשה יהיו דווקא מנויי טלוויזיה רב ערוצית אנלוגיים, שהם פחות מ-10% מכלל המנויים כיום.

המערך החדש אמור לספק פתרון לצופים שמשלמים היום בלאו הכי על חמשת הערוצים האמורים במסגרת חשיפה לפרסומות ותשלום האגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully