וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחממות הגלובלית חמה מדי ל - BBC

שי אילן

6.9.2007 / 12:17

איגוד השידור הבריטי ביטל יום שידורים מיוחד בנושא שינוי האקלים. פעילים ירוקים טוענים שהסיבה היא כניעה ללחץ פוליטי

איגוד השידור הבריטי, ה – [[BBC]], ביטל בצעד שנוי במחלוקת ספיישל טלוויזיוני של יום שלם בעניין [[ההתחממות הגלובלית]]. יום השידורים היה אמור להיות אירוע הגברת מודעות בדומה ל[[לייב 8]] ותוכנן לתחילת השנה האזרחית. בראש הפרויקט עמד ג'ון פלאומן, ראש מחלקת הקומדיה באיגוד. כחלק מיום השידורים התכוונה התחנה, בתיאום עם חברת החשמל, ליזום "כיבוי אורות" כללי. כחלופה תוכננה הפסקת זרם החשמל למספר אתרים בעלי חשיבות.

הנימוק שסיפקו ב – BBC לביטול יום השידורים: התחנה אינה אמורה להוביל את דעת הקהל בעניין ההתחממות הגלובלית. לדברי העורך הראשי של החדשות בתחנה, פיטר הורוקס, יום שידורים מעין זה יעיד על חוסר אובייקטיביות. "אין זה מעניינה של ה – BBC להציל את כדור הארץ", הוסיף.

דוברת התחנה הסתייגה מהאמירה וסיפקה סיבה אחרת, מעורפלת ונפתלת יותר. לדבריה, צופי התחנה יעדיפו תוכניות דוקומנטריות העוסקות בעניין הסבוך של ההתחממות הגלובלית, שיש בהן יותר עובדות שניתן ללמוד מהם. התחנה תתמקד אם כן בהפקת סרטים דוקומנטריים בנושא ולא בהפקות נוצצות עם מרכיב בידורי, כפי שתוכנן יום השידורים המיוחד להיות.

"בכירי התחנה מגלים הבנה דלה"

העיתון הבריטי "[[אינדיפנדנט]]" טוען שביטול יום השידורים הוא הוכחה ניצחת ששאלת ההתחממות הגלובלית הפכה בבריטניה לסוגיה פוליטית. ה – BBC, כך טוענים מבקרי ההחלטה, מושפע יותר ויותר על ידי המיעוט הקולני של הספקנים בנושא שינוי מזג האוויר. המבקרים אומרים שיש בצעד משום התעלמות מן העובדה שקיים קונצנזוס מדעי לגבי הסיבות להתחממות.

מרק לינאס, סופר ופעיל איכות סביבה, אמר כי "החלטת ה – BBC מעידה על הבנה דלה של בכירי התחנה ביחס לחומרת המצב". לינאס טוען שמיעוט הספקנים שייך לקבוצות השפעה עתירות כוח, חלק מהם אנשי ימין קיצוני, אחרים אנשי הון בעלי השפעה. לטענה כביכול ביטול השידור נעשה מטעמי התחשבות בקהל הצופים הוא מתייחס בביטול ומכנה אותה "תכסיס של יחסי ציבור". לדבריו "הסיבה האמיתית היא שהעניין הפוליטי סביב התחממות כדור הארץ הפך לחם מדי בעבור ה-BBC".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully