וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישעיהו בן פורת ואורי דן בשירות המוסד

ליאת ברגמן

13.11.2007 / 22:14

השר רפי איתן הודה בהלוויתו של העיתונאי בן פורת, כי השתמש בשני העיתונאים הבכירים למשימות שונות, עליהן לא הסכים לפרט

המוסד השתמש בשירותיהם של העיתונאים [[אורי דן]] ו[[ישעיהו בן פורת]] – כך חשף אתמול (שני) השר רפי איתן בהלוויתו של בן פורת. איתן, שהיה בכיר במוסד ואמון על תפיסתו של אדולף אייכמן וגיוסו של יונתן פולארד, אמר את הדברים רק כעת, לאחר ששני העיתונאים הלכו לעולמם, בן פורת – השבוע ואורי דן בסוף השנה שעברה.

בהספד שנשא לבן פורת, אמר איתן כי הוא גייס אותם לסייע לו, מכיוון שהיו אמינים בעיניו, כיוון שכעיתונאים הם חלשו על צמתי מידע מרכזיים. איתן אף חשף מכתב שקיבל מראש המוסד דאז, מאיר עמית, בו ננזף על ידו מכיוון שפנה אל השניים. איתן סרב לגלות לאילו מטרות השתמש בשניים, ובאילו משימות, אך הודה כי מדובר בעיקר במשימות באירופה, כשאיתן שימש כראש שלוחת המוסד בפריז. בן פורת ודן היו מוצבים בפריז מטעם ידיעות אחרונות ומעריב לתקופה ארוכה.

חברים קרובים - לא ידענו

חברו של בן פורת, איתן הבר, אמר כי "איתן אמר שהוא ביקש מהם לעשות כמה דברים עבורו ועבור המוסד מספר פעמים, והם עשו את זה". הבר אמר עוד, כי לא ידוע לו על משימות כאלו מהיכרותו האישית עם בן פורת.

יוסי שריד, חברו של בן פורת אמר, כי איתן רמז בדבריו על כך שהשניים עבדו בשירות המוסד, ומהיכרותו עם איתן, הדבר ייתכן. על אף זאת, ציין שריד, שאם הדבר נכון, הוא לא ידע על כך.

בן פורת היה עיתונאי ופרשן ידיעות אחרונות, ומת בסוף השבוע האחרון בתל אביב בגיל 80. הוא הוציא ספרים רבים, בהם ביקורת נוקבת על מלחמת יום הכיפורים בספר "המחדל", שראה אור בשנת 1973, אותו כתב לצד עיתונאים אחרים. דן, שהלך לעולמו בדצמבר בשנה שעברה, היה עיתונאי וסופר אף הוא, ונודע כמקורבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. הוא מת ממחלת הסרטן, וסיים לפני מותו לכתוב ספר אחרון על שרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully