וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק גרוע

האם פוטר מבקר ועורך בכיר באתר המשחקים הפופולרי Gamespot עקב ביקורת רעה?

גיימספוט הוא אולי לא אתר משחקי המחשב האהוב ברחבי האינטרנט, אבל אין ספק שהוא אחד הפופולריים ביותר. לא מדובר כאן באתר גיימינג קטן, אלא במפלצת עיתונאות שנקנתה על ידי CNet לפני מספר שנים, ומאז רק ממשיכה לגדול ולגדול. האתר אף נחשב לאמין מאוד בקרב קהל היעד שלו. אבל כל מותג – החל מרשת מסעדות ועד לנשיא ארצות הברית – יכול ליפול בעקבות טעות אחת. תשאלו את ריצ'רד ניקסון.

אנחנו לא יודעים אם הפרשיה שמסעירה עכשיו את עיתונאות המשחקים היא הטעות הגורלית של גיימספוט, אבל כרגע המצב לא נראה כל כך טוב. פרטי הפרשה הם כדלקמן: ג'ף גרטסמן עבד בגיימספוט 10 שנים, לאחרונה בתפקיד של עורך בכיר. ב-29 בנובמבר גרטסמן פוטר, חפציו הוצאו ממשרדו, המשרד ננעל והוא התבקש לעזוב את המקום מיידית.

שבועיים לפני כן, עלתה בגיימספוט ביקורת שלו – הן טקסטואלית והן בוידאו – על המשחק Kane & Lynch של חברת איידוס, שקיבל ציון נמוך מאוד של 6/10. בחודשים שקדמו להשקת המשחק, הושק בגיימספוט קמפיין פרסומי גדול מאוד שלו, אשר כלל סקין פרסומי על כל המסך ושלל דברים בלעדיים. הקמפיין עלה לאיידוס, ככל הנראה, מאות אלפי דולרים.

מה הקשר, אתם שואלים? ובכן, לא באמת ידוע אם יש קשר. כל מה שיש, הן שמועות ורמזים. אלה גורסות שגרטסמן פוטר בשביל לרצות את המפרסמים, פן ייפגעו קמפיינים עתידיים של איידוס בגיימספוט. מה שתורם לתחושה הזו היא העובדה שביקורת הוידאו, שהיתה הקיצונית מבין השתיים, הורדה מהאתר. עם זאת, הביקורת פורסמה כבר לפני שבועיים, אז למה גרטסמן פוטר עכשיו?

באיידוס מכחישים, ב-Cnet אומרים שהם מנועים מלהגיב על נסיבות הפיטורים של העובד וגרטסמן עצמו לא יכול להגיד כלום במסגרת החוזה שלו. כנראה שאם יגיד משהו לא במקום, הוא לא יקבל את חבילת הפיצויים הגבוהה (10 שנים, אחרי הכל) שמגיעה לו.

כאמור, מה שיש הן שמועות. אחת המבוססות ביותר מהן, ככל הנראה, הוצגה על ידי טוקבקיסט אנונימי בעל הכינוי הייחודי gamespot באתר Valleywag. האיש, שמציג את עצמו כאחד מצוות העורכים באתר, טוען שהמערכת שלהם נמצאת בבהלה. עד שגרטסמן לווה אל מחוץ למשרד, הוא כותב, חבריו לעבודה לא ידעו שיש בכלל בעיה. באשר לתזמון הפיטורים, אומר gamespot כי לא הייתה שום אפשרות לפטר את גרטסמן לפני חג ההודיה בגלל הלחץ של הביקורות. לאחר החג, מרבית המשחקים החשובים של השנה כבר יצאו, וגם אם הצוות יתחיל במרד ושביתה – זה לא באמת ישנה יותר מדי.

פרשנות

הבעיה היא שאין אפשרות להפריד בין פרסומות משחקים לביקורות עצמן – אתרי הגיימינג הם הבמה הטבעית לפרסומות של כותרים חדשים, וחוזי הפרסום האלה הם מה שמאפשר לאתר לשלם משכורות לכתבים. לעיתים, אנחנו גם מקבלים מצב פרדוקסלי בו ביקורת שלילית מופיעה לצדה של פרסומת ענקית.

מה שכן צריך להיות, זו הפרדה ברורה בין מחלקת התוכן למחלקת השיווק, עם העדפה של צרכי התוכן, כי הוא זה שבסופו של דבר גורם לאנשים לחזור. אפילו מראית העין צריכה להיות טהורה כמה שיותר בכל רגע נתון – וזה מה שגיימספוט פספסו. גם אם הפיטורים לא נגעו לביקורת, מראית העין כאן שלילית ביותר. בסופו של יום, מישהו יצטרך לתת לקוראי האתר תשובות קונקרטיות, ולנסות להחזיר את אמון הציבור. איך הם יעשו את זה? אני לא יודע. אבל אם מדיניות ה"אין-תגובה" תימשך, אני לא בטוח שהסערה תירגע מעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully