וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל איש יש שם

ענת קם

2.1.2008 / 15:32

וגם בבו קובו זה שם. איש העסקים זכה בבעלות על המותג "אנשים" במסגרת הסכם פשרה בתביעתו מול העיתון שכבר נסגר

הסכם פשרה בתביעה של איש העסקים בבו קובו נגד העיתון "אנשים". במסגרת הפשרה, לא יועבר פיצוי כספי לקובו, זאת על אף שבתביעת הדיבה שהגיש דרש קובו פיצוי של עשרה מיליון שקלים. עם זאת, עוד לפני הגשת התביעה פורסמה התנצלות ובמסגרת הסכם הפשרה זכה קובו בזכויות על המותג "אנשים", יצויין כי העיתון נסגר באוגוסט האחרון.

קובו תבע את "אנשים" בעקבות כתבה שפורסמה על מירי בוהדנה במאי ,2005 שבה הוזכר כי הוא ריצה בעבר אונס מאסר. במסגרת כתב ההגנה של "אנשים", טענו באי כוח העיתון כי שמו של קובו נפגע כבר במסגרת גזר דין במשפט אונס שהתנהל נגדו.

הן הכתב החתום על הכתבה והן עורך "אנשים" הצהירו, כל אחד בנפרד בבית המשפט כי כל המידע בנוגע לבבו קובו אשר פורסם בעיתון אנשים אינו אמת. השניים התנצלו בפני קובו. לפני כשבועיים קבע בית המשפט המחוזי כי העיתון רשאי להשתמש בטענת ההרשעה באונס במסגרת ההגנה במשפט.

עורכת הדין מיכל סער, המייצגת את "אנשים" אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "בכתבה שעסקה ברובה בגב' מירי בוהדנה הייתה התייחסות קצרה לבן זוגה, מר בבו קובו. כיוון שבכתבה נכתבו פרטים לא נכונים אודות מר בבו קובו, העיתון התנצל והגיע להסכם פשרה. במסגרת הסכם הפשרה, קיבל לרשותו מר בבו קובו את הזכות להשתמש בשם 'עיתון אנשים' מאחר והעיתון ממילא נסגר, לפני כשנה, וזאת ללא קשר כלשהו לכתבה או לתביעה.

"לפיכך, פיצוי זה של הזכות להשתמש בשם עיתון "אנשים" מהווה ברובו אקט סמלי של התנצלות כנה. אנו מברכים על כך שתביעה של 10 מיליון שקלים השתיימה באופן שהסתיימה."

לדברי בא כוחו של קובו, עוה"ד גיא פן ממשרד פן, אלמוג ושות' מסר: "מעבר לתקדים המשפטי שמשקלו בעינו עומד, מדובר אף בתקדים ערכי יוצא דופן... לא יתכן שעלילות דם יעשו לאזרחים על ידי עיתון, כתבים, עורכים ומנכ"ל עיתון ללא חשש מעונש."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully