וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזורים על מקאן

עדי דברת

10.2.2008 / 15:01

מדד המגזרים של יפעת בקרת פרסום: מקאן מוביל, אחריו טריו של אדלר חומסקי. סנו המפרסמת הגדולה ביותר במגזרים הרוסי והדתי

יפעת בקרת פרסום פירסמה היום את מדד הפרסום במגזרים הרוסי, הערבי והחרדי לשנת 2007. הדיווח מכיל מידע על תתי הענפים, החברות ומשרדי הפרסום המובילים במגזרים.

מקאן אריקסון הוא משרד הפרסום המוביל במגזרים ב-2007: היקף הפרסום בחטיבת הפרסום המגזרית של המשרד עמד על כ-7.4 מיליון דולר. במקום השני מדורג טריו של אדלר חומסקי ורשבסקי עם היקף פרסום של כ-6.8 מיליון דולר.

מקאן אריקסון וטריו של אדלר חומסקי ורשבסקי הם משרדי הפרסום המובילים במגזר הרוסי, עם הוצאה מוערכת לפרסום של כ-4.3 מליון דולר השנה. מגזרים מתמקם במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של 3.8 מיליון דולר.

משרד הפרסום תל אביב-מוסקבה, שדורג במקום הראשון ב-2006, רושם ירידה של כ-32% בהיקפי הפרסום - ירידה המציבה אותו במקום הרביעי. הירידה נובעת, בין היתר, מהחלטתה של חברת HOT להעביר את התקציב מהמשרד, ו שהורידה את היקפי הפרסום במגזר הרוסי.

במגזר הדתי, כל משרדי הפרסום המדורגים בעשירייה הראשונה רשמו גידול בהיקף הפרסום לעומת 2006.

בולטון ואפיקים ממשיכים להיות שני המשרדים הדומיננטיים בפרסום במגזר הדתי, עם היקף פרסום של כ-4 מיליון דולר, כאשר בולטון מוביל בפער קל ומתמקם במקום הראשון. מימד, שגדל ב-51%, מתברג השנה במקום השלישי.

במגזר הערבי, פובליסיס סקטורס ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום במגזר הערבי, עם היקף פרסום של כשלושה מיליון דולר. טריו ומקאן אריקסון ממוקמים במקום השני, עם הוצאה מוערכת זהה, של כ-1.1 מליון דולר.

ראוי לציין כי הטבלאות של משרדי הפרסום כוללות פרסום מעל הקו. זאת למרות שבחלק מהמגזרים, ובמיוחד בערבי ובדתי, ישנה פעילות קידום מכירות לא מבוטלת, העשויה להגיע לעשרות אחוזים מהפעילות המסחרית של המשרד.






תתי ענפים

במגזר הרוסי, גם השנה מתמקמת התקשורת הסלולרית במקום הראשון בטבלת תתי הענפים. תת ענף רשתות השיווק מתייצב במקום השני, גם הוא בפעם השנייה. שני תתי הענפים רשמו ירידה מ-2006: בתקשורת הסלולארית נרשמה ירידה של 9% והענף הסתכם בכ- 3.3 מיליון דולר. תת ענף רשתות השיווק רשם ירידה של 15%: ההוצאה לפרסום עמדה על כ-2.7 מיליון דולר, לעומת 3.2 מיליון דולר אשתקד. זאת, בין היתר עקב הקטנת הפעילות של סופרפארם, המשביר לצרכן, ניופארם וג'יימס ריצ'רדסון.

תת ענף כבלים/לווין הגדיל השנה את היקף הפרסום במגזר הרוסי בכ-20%. הקהל הרוסי מחובר לטלוויזיה הרב ערוצית בישראל ומחוזר על ידה. זאת להבדיל מהמגזר החרדי שאינו חלק מתרבות זו, ומהמגזר הערבי, המחובר בין השאר גם באמצעות צלחות לוויין ביתיות המכוונות לערוצים בעולם הערבי. הסיבה לעלייה בהשקעה נובעת, בין השאר, גם מהגידול בהשקעה של YES בפרסום, מ-477 אלף דולר ב-2006 ל-850 אלף דולר השנה.

תת ענף שיחות בינלאומיות קטן השנה בכ-38%, לאור הפסקת הפרסום של אינטרנט זהב במגזר וצמצום בתקציבי הפרסום של ברק וקווי זהב. בזק בינלאומי היא החברה היחידה שהגבירה את היקף הפרסום השנה לעומת 2006.

במקום הראשון במגזר הדתי ממוקמות העמותות ואחריהן הוצאות הספרים. שני תתי הענפים האלה, מכילים, כל אחד, מאות מפרסמים. מה שהוסיף לנפח הפרסום של העמותות הוא העובדה שב-2007 החלה שנת שמיטה, ובוצעו התרמות רבות לחקלאים שנפגעו כלכלית.

ההשקעה בפרסום בענף הספרים גדלה עקב שדרוג שני ספרי חובה בכל בית חרדי: תלמוד בבלי ושולחן ערוך. הספרים ששודרגו נמכרים בערכה נאה ולא זולה, תוך מלחמה שיווקית על כיסו של הצרכן.

ענף הדיור הוא מהבודדים שהפחיתו השנה בפרסום במגזר. אחת הסיבות לכך היא נפילתה של חברת חפציבה, שהקטינה משמעותית את היקף הפרסום ב-2007.

ענף התקשורת הסלולרית, המוביל בפרסום במגזר הרוסי והערבי, מתמקם במקום השלישי בלבד עם היקף פרסום של כ-1.3 מיליון דולר. לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "לאחר הפסקת חרם הרבנים על המכשירים הסלולריים וצריכה מאסיווית של מכשירים סלולריים כשרים, הפרסום בקטגוריה הסלולרית מוגבל: בשל היעדר שירותי תוכן סלולרי ושיחות וידיאו, הפרסום בקטגוריה הסלולרית במגזר הדתי חסר את מנוע הצמיחה העיקרי, מה שגורם ליצרני המכשירים כמעט שלא לפרסם בו".

משרדי הממשלה מנצלים את פלטפורמות הפרסום השונות על מנת לתקשר עם המגזר הערבי, מה שממקם את תת ענף משרדים ממשלתיים במקום הרביעי, עם הוצאה לפרסום של כ-790 אלף דולר.

ענף הבנקים גדל בכ-80% בפרסום במגזר הערבי עקב גידול בתקציב הפרסום של בנק ערבי ישראלי, והכפלת התקציב של מרכנתיל דיסקונט, באמצעות הפרזנטור זוהיר בהלול תחת הסיסמה "הבנק שסומכים עליו".

רשתות מזון מהיר היא הקטגוריה היחידה שהפחיתה בפרסום במגזר הערבי בשל הקטנת תקציבי הפרסום של מקדונלדס, KFC ופיצה האט.



מפרסמים

קהל היעד של הפרסום המגזרי בישראל מונה כחצי מאוכלוסיית המדינה. למרות זאת ההקצאה היחסית לפרסום במגזרים עדיין רחוקה מחלקה באוכלוסייה הכללית.

סנו היא המפרסמת המובילה הן בפרסום במגזר הרוסי והן במגזר הדתי. במגזר הערבי לעומת זאת, סנו אינה ממוקמת בעשיריית המפרסמים המובילים.

פרטנר היא המפרסמת הסלולרית הגדולה ביותר במגזרים הרוסי והדתי. במגזר הרוסי ממוקמת פרטנר במקום השני ובמגזר הדתי במקום השישי. במגזר הערבי מובילה פלאפון בין מפרסמי הסלולאר ומתמקמת כמפרסמת הגדולה ביותר במגזר עם היקף פרסום של כ-1.3 מיליון דולר. פלאפון מתמקמת במקום השלישי בפרסום בכלל המגזרים.

גרופ, הממוקמת במקום הרביעי בטבלת המפרסמים לכלל המגזרים, היא המפרסמת השנייה בגודלה במגזר הרוסי והדתי והשמינית בגודלה במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully