וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב חתולות

עדי דברת

18.2.2008 / 13:34

אורן פרנק, מנכ"ל מקאן לשעבר בכתב ההגנה לתביעה: "רפי גינת הוא מניפולטור וציניקן חסר מעצורים - ובעיקר שקרן עם המון שנות ניסיון"

"רפי גינת הוא מניפולטור וציניקן חסר מעצורים, ובעיקר משרתם של הרבה חתולים ושקרן עם המון שנות ניסיון", כך טוען אורן פרנק, מנכ"ל מקאן אריקסון לשעבר, בכתב ההגנה שלו לתביעת הדיבה שהגישו נגדו רפי גינת וחברת עולם הספורט בע"מ המפיקה את התוכנית "כלבוטק".

כפי שפורסם ב-TheMarker, הגיש רפי גינת וחברת עולם הספורט לפני כארבעה חודשים תביעה בסך מיליון שקל בגין לשון הרע נגד פרנק. תחילתו של הסיפור בטור אישי שכתב פרנק, זמן קצר לפני הגשת התביעה ולאחר שידור תחקיר החתולים על טיב טעם, תחת הכותרת "כלוםבוטק", שבו נכתב כי "כלבוטק" לא היתה מעיזה לחקור, למשל, את נוחי דנקנר.

כמה ימים לאחר מכן, החלה הסערה האמיתית כש"ידיעות אחרונות" פירסם ידיעה בעקבות הטור. שעות בודדות לאחר מכן פיטר אילן שילוח, מבעלי משרד הפרסום מקאן אריקסון, את מנכ"לי המשרד שבבעלותו, פרנק ושירה מרגלית, וחזר לנהל את המשרד בפועל.

הפיטורים, לדברי שילוח, הגיעו על רקע ההתבטאויות של אורן פרנק נגד לקוח של מקאן אריקסון - נוחי דנקנר. הסיבה לפיטורי מרגלית היתה, לדברי שילוח, התבטאויות שלה בעבר נגד לקוח העוגן של המשרד - סלקום.

למחרת העלה פרנק טור נוסף באתר TheMarker Cafe. בטור זה הציע את גירסתו לפיטוריו יום קודם לכן והטיל את האחריות למעשה על רפי גינת. תחת הכותרת "חשיפת 'שיטת גינת': איך הביא רפי גינת לפיטורי" כתב פרנק שפיטוריו נבעו ממזימה שנרקחה על ידי גינת וכתב "ידיעות אחרונות" רז שכניק. בתגובה, כאמור, הגיש גינת תביעה בגין לשון הרע כנגד פרנק.

בכתב ההגנה שהגיש כעת פרנק, על ידי עורכי הדין דורי קלגסבלד, מיכאל נאור ושי צדיק, הוא טוען כי התביעה היא ניסיון למנוע דברי ביקורת לגיטימיים כנגד "כלבוטק" ורפי גינת. כך נטען שהפרסומים בתביעה חוסים תחת הגנת "אמת בפרסום" ומהווים הבעת דעה בתום לב על התנהגותם של רפי גינת ו"כלבוטק" בתפקיד ציבורי ובקשר לעניין ציבורי.

עוד נכתב בכתב ההגנה כי "רפי גינת מקורב לאישים בעלי השפעה בישראל, וכי בעבודתו העיתונאית הוא נוטה לטובת אישים אלה. בין היתר, הנתבע יטען כי גינת צינזר או מנע תחקירים כנגד אישים בעלי השפעה המקורבים אליו, והשתמש בכוחו ובמעמדו כדי לקדם אישים בעלי השפעה המקורבים אליו.

"כמו כן, הנתבע יטען כי גינת פעל לביצוע תחקירים עיתונאיים כנגד אישים שונים ממניעים לא ענייניים ובין היתר כי גינת דאג לביצוע תחקירים כנגד קציני משטרה שהיו מעורבים בחקירות נגדו.

"כמו כן הנתבע יטען כי, בדרך כלל, גינת ו'כלבוטק' מתמקדים בתחקירים כנגד חברות קטנות ואנשים בעלי השפעה מועטה יחסית ונמנעים מלבצע תחקירים בקשר לגורמים בעלי עוצמה. בנוסף, הנתבע יטען כי מדובר בהבעת דעה ביקורתית לגיטימית, במיוחד בהתחשב בתפקידיהם הציבוריים של רפי גינת ושל התוכנית 'כלבוטק'".

פרנק גם הצהיר כי בכוונתו "להביא דוגמאות נוספות לשקרים של גינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully