וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוב העיתונאים ברשות השידור הם כתבלבים"

ענת קם

10.4.2008 / 18:12

רותם אברוצקי בכנס הרדיו כשידור ציבורי: "ברשות השידור כבר אין עיתונאות". כרמלה מנשה אמרה בדיון כי רשות השידור אינה מגבה את העיתונאים

עיתונאי ערוץ 1 רותם אברוצקי, תקף היום במהלך דיון שעסק במעמד העיתונאי ברדיו הציבורי את עיתונאי רשות השידור ואת מסמך האתיקה של הרשות, קוד נקדי. אברוצקי טען, כי חלק ממצבה הקשה של הרשות נגרם על ידי העיתונאים. "רוב העיתונאים ברשות השידור הם כתבלבים, את מסמך נקדי צריך היה להשמיד מזמן. ברשות השידור כבר אין עיתונאות... הייתה קבוצה מצומצמת של עיתונאים אמיצים ששילמו מחיר. גם אני חש מאוים משום שאני מעז לומר את מה שאני חושב". אברוצקי אמר את הדברים בכנס הרדיו כשידור ציבורי שהתקיים היום בבית סוקולוב בתל אביב.

בדיון השתתפה גם הכתבת הצבאית של קול ישראל כרמלה מנשה, שהצטרפה לטענותיו של אברוצקי. מנשה נתנה כדוגמה דיווח שהעבירה מרפיח יחד עם שלומי אלדר, כשעוד עבד ברשות: "היה שידור חשוב כי מח"ט בצה"ל שיקר לציבור. יצאתי משם אחרי שעשיתי את עבודתי וצלצל אליי אחד המנהלים ברשות ואמר לי 'תשמעי, לא היית צריכה לנסוע לשם, זה לא תפקידך'. אנשים ירדו לחיי וברשות השידור לא נתנו לי גיבוי."

דליה יאירי: התיקון הוא בהפיכת החדשות לנישה

פרופסור יורם פרי התייחס לאתיקה של העיתונאים ברשות השידור ואמר כי מרוב הניסיון להשתחרר מהשפעות הפוליטיקאים, הפכו העיתונאים ל זונות של דעת הקהל:"אם השתחררנו מהפוליטיקאים הפכנו לעבדים של הציבור. עיתונאות היא מקצוע חופשי שצריך להיות נאמן לעקרונות המקצוע, צריך לחזק את התפיסה העצמית של העיתונאי." משה שלונסקי, מנחה הדיון, הדגיש כי "רייטינג היא לא מילה גסה. אם אין רייטינג לא שומעים אתכם ואין משמעות לאתיקה."

דליה יאירי, שדרנית קול ישראל לשעבר, אמרה בדיון: "קלקלנו את השידור הציבורי כשהפכנו אותו לרשת חדשות. התיקון נמצא ביותר תכניות של דעת קהל והפיכת החדשות לנישה." נפתלי בן סימון, כתב הערוץ הראשון לשעבר, אמר כי ברשות השידור אין דיכוי או עריצות, אולם ציין כי הנהלת הרשות חלשה מאוד: "עיתונאי הרשות פיתחו ניהול עצמי. במשך שבע עשרה שנים יש אנארכיה מוחלטת כי אין מנכ"ל ואין עורך ראשי."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully