וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני זכויות בע"ח: "להחרים את הישרדות"

נעמה טלמור

11.5.2008 / 11:40

הארגון הפועל למען זכויות בעלי חיים מתח ביקורת על שחיטתה בשידור אמש של התרנגולת בתכנית הריאליטי. ”הילדים היו בטראומה”

"המראות שראינו בהישרדות היו קשים, אך הבעיה האמיתית היא לא בעצם הצגתם והקושי שבצפייה- אלא בכך שהם מייצגים מציאות קשה ואכזרית". כך אמרה גאיה גולדברג דוברת עמותת אנונימוס לזכויות בעלי חיים לוואלה! חדשות. " מדי יום נשלחות לשחיטה כמיליון תרנגולות, שההבדל בינן ובין קוריצה הוא אחד: הן נשארות באנונימיות שלהן".

גם בארגון "תנו לחיות לחיות" קבלו על שחיטת התרנגולת בתכנית "הישרדות", ששודרה אמש בתוכנית בערוץ 10. "בזמנו רציתי לבקש חנינה לתרנגולת, מאוחר מדי, כבר שחטו אותה", אמרה אתי אלטמן מ"תנו לחיות לחיות". התרנגולת, שליוותה את המתחרים מאז יומם הראשון בתחרות, נשחטה על ידי המתחרה דן מנו יום לפני שהצוות המריא חזרה לישראל, כך שהפעולה השנויה במחלוקת לא סייעה למנו וחבריו לשרוד על האי.

אלטמן הוסיפה: "אנחנו מזועזעים קשות וקוראים להחרמת תוכניות מהסוג הזה מסיבות של פגיעה בבעלי חיים. אינני חושבת שיש לשדרן בטלוויזיה. יש מספיק אלימות בארצנו".

דבר מותה של קוריצה הודלף עוד קודם לשידור התוכנית, אבל התמונות הקשות הותירו רושם קשה על אנשי ארגוני בעלי החיים וצופים בבית. אלטמן סיפרה כי קיבלה עשרות טלפונים מהורים לילדים שרואים את התוכנית ו"היו בטראומה", כלשונה. "אני יכולה להתנחם רק שאולי בעקבות שחיטתה בשידור אנשים יהפכו לצמחונים".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מדובר באקט קיצוני שבעקבותיו התקיים דיון חריף בין המתמודדים, כששתיים מהם סירבו להשתתף באכילת התרנגולת וגינו את המעשה. אכן, המעשה היה קיצוני, כפי שהישרדות היא תכנית קיצונית המתעדת את המתמודדים במשך 52 ימים על אי בודד במהלכם הם נתקלים בקשיים רבים. הדיון בצריכת העופות שעלה בעקבות התכנית צריך לכלול גם את מאות אלפי העופות הנשחטים מדי יום בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully