וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשם ההישרדות

ענת קם

26.6.2008 / 0:54

ליאת פלדמן בכינוס של ארגון המפיקים: הלכנו על משהו שונה מהרקדנים של ערוץ 2. רן תלם: מה שנשדר לא משנה, המטרה היא להביא צופים

פאנל בהשתתפות אנשי תוכן מטעם חמשת גופי השידור, התקיים אמש בכנס השנתי של איגוד מפיקי הקולנוע והטלוויזיה. בדיון התייחסו המשתתפים לתמהיל הפקות הדרמה והריאליטי, לקווים האדומים בהפקות הריאליטי, לצורת העבודה מול המפיקים, לתהליך פיתוח התכניות ולהשקעת גופי השידור בקולנוע. את הפאנל הנחה חיים שריר, יושב ראש איגוד המפיקים.

בהתייחסה למינון הריאליטי והדרמות בטלוויזיה, אמרה סמנכ"ל התוכן של HOT קרני זיו: "אנחנו מחפשים דברים שלא יהיו בערוצים 2 ו-10. אין לנו יתרון כספי גדול וההתמקדות שלנו היא בדרמות ובמיני סדרות. הצמיחה של ז'אנר הריאליטי לא תשפיע עלינו". מנהל הפקות המקור של yes, גיורא יהלום הוסיף לדבריה ואמר: "לא נשקיע בריאליטי ב-2009 כי יש מספיק ממנו בערוצים המסחריים. אנחנו מתמקדים בדרמה ובבידור, בתכניות אולפן שאין בערוצים המסחריים. יש לנו יתרון שאנחנו פחות מצונזרים ויותר ליברליים. אנחנו יכולים להעמיק בבידור ובדרמה בצורה שונה מהערוצים המסחריים".

מנהלת התכניות של ערוץ 10 ליאת פלדמן אמרה בדיון: "אנחנו עדיין נאבקים על צופים והלכנו על מוצר ריאליטי מאוד חזק ומאוד שונה מהרקדנים שיש בערוץ 2. יש התעוררות בתחום הדרמה לא בגלל הרגולציה שמחייבת אותנו, אלא כי אנחנו רוצים להקל על הצפייה, שהצופה לא יצטרך לחכות ארבע-חמש שנים לדרמה איכותית. בצורה כזו אנחנו קצת מוותרים על השליטה ומפקידים אותה בידי המפיקים, אבל בצורה כזו עבודה על דרמה נמשכת פחות זמן. אנחנו נזהרים לא להגיע למנת יתר של תכניות ריאליטי ומשקיעים מאוד בעונה השנייה של הישרדות לצד מוצרים שאינם ריאליטי".

מנהל התכניות של קשת רן תלם אמר בדיון כי הרייטינג בסופו של דבר הוא הקובע: "האתגר המרכזי שלנו הוא התחרות שערוץ 10 מכניס אותנו אליה, במיוחד בשנה האחרונה. המטרה היא ברוב הימים לנצח. אם תשודר דרמה או תכנית ריאליטי זה לא משנה, מה שחשוב זה שנצליח להביא את הצופה לערוץ 2. אנחנו לא מחפשים תמהיל של דרמה לעומת ריאליטי אלא מנסים להביא לצופה את מה שהוא רוצה לראות, תוך ניסיון לחדש ולהיות מקוריים". המפיק הראשי של רשת רן קוצר, שייצג את רשת שעובדת בימים אלו על הריאליטי "המירוץ למיליון", אמר: "נעשה הרבה ריאליטי והרבה דרמה. הז'אנרים האלה לא מתחרים אצלנו אחד בשני".

רן תלם הוסיף ואמר: "ישנה קלישאה שאומרת שבשביל רייטינג יעשו הכל. חשוב לציין, כי לא תמיד יש קשר בין כמה נמוך אתה מוכן לרדת לבין הרייטינג שאתה משיג. יש לנו שיקול דעת, אנחנו מחפשים סיפורים מרגשים, לא צהובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully