וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק יאלץ למכור מניותיו ברדיו 99

ענת קם

6.7.2008 / 16:44

הרשות השניה החליטה כי קיים חשש לפיו הוא עלול להשתמש בתחנה למטרות פוליטיות. רדיו 99: ההחלטה לא תשרוד את מבחן בג"צ

מועצת הרשות השנייה קבעה היום כי על ארקדי גאידמק למכור את מניותיו ברדיו 99. בשימוע שהתקיים היום לגאידמק בנוכחות עורך דינו ובכירי התחנה, בהם יושב הראש רם לנדס והמנכ"ל מישל קרמרמן, קבעה המועצה כי יש חשש לפיו גאידמק עלול להשתמש בשידורי בעלת הזיכיון למטרות פוליטיות. לאור זאת, על גאידמק להעביר את מניותיו לנאמן שימכור אותן עד ה 15 בדצמבר 2008, אז ייסגר מכרז הרדיו באזור השרון.

הרשות קיבלה את החלטתה לאור פעילותו הפוליטית של גאידמק, במסגרתה הפעילות במפלגת "צדק חברתי" והפעילות ברשויות המקומיות. עוד נמסר ממועצת הרשות, כי יש לשמור על החוק ובו שוק רעיונות חופשי שכלי התקשורת הפועלים בו אינם משקפים את דעות בעלי השליטה בהם וכן שיש להגן על אמון הציבור בכלי התקשורת האלקטרוניים. החלטת הרשות מתבססת ברובה על חוות הדעת שהגיש היועץ המשפטי של הרשות, עורך הדין דורון אבני, לפני כשבועיים.

בהודעת המועצה נכתב: "המועצה סבורה כי קיים אינטרס ציבור חשוב בהמשך שידורי התחנה, ויש להבטיח כי התחנה ועובדיה יוכלו להמשיך בפעילותם והתחנה לא תסגר". מרדיו 99 נמסר: "ההחלטה המחייבת למכור גוף שידור בגלל שבעליו יתמודד אולי, בעתיד, בבחירות דמוקרטיות היא החלטה אנטי דמוקרטית, נעדרת מידתיות, הפוגעת בחופש הדיבור ומהווה תקדים מסוכן. החלטה זו לא תשרוד את מבחן בג"צ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully