וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שגלגל

הילית וולברג

28.7.2008 / 0:32

בשביל מה להצביע ב-SMS, אם גם ככה יחזרו המתמודדים שהודחו, רק כי הם הפייבוריטים. הילית וולברג קונספירטיבית

זה התחיל עם לכתן בטרם עת של האחיות גואטה. מרגול במבט מאוכזב וצביקה בחיבוק אבהי ("זו רק תחילת הדרך בשבילכן"). זה המשיך בהדחה דרמטית של מתמודד חביב בשם אביב משולם. מרגול שוב במבט מאוכזב וצביקה שוב בחיבוק אבהי ("אתה מוכשר ואנחנו עוד נשמע ממך"). זה נגמר (לא שבאמת חשבנו שנגמר) בשבוע שעבר, בהדחה דרמטית של ארבעה מתמודדים ביומיים. מרגול שלחה חיוך תנחומים וצביקה חיבק כי הוא היה חייב לחבק ("אין מה לעשות, אלה החוקים").

אבל כשאתה אומר "אלה החוקים" צביקה, למה בדיוק אתה מתכוון? הרי כל המחשבה מאחורי הפורמט של "כוכב נולד", היא לא לשלם עבור הפורמט המקורי (אמריקן איידול, פיים אקדמי, תבחרו) ולמעשה, לבטל את כל החוקים. כך, בכל פעם שיתחשק, יהיה אפשר להמציא גלגל הצלה, לפתוח מקום בנבחרת או להביא שתי מתמודדות במקום אחת, מבלי להרים את הטלפון לסיימון פולר. אין שום דרך לדעת איזה שפן ישלפו מהכובע ב"כוכב נולד", משום שאין שום תקנון ברור ומנוסח שימנע מהפקת התכנית להתערב בה באופן בוטה (ואין שום תקנון שימנע משלמה ארצי למזמז את בירגיטה, אבל זה כבר עניין אחר).

ובכל זאת, יש דרך לנסות ולנחש לאן תנשובנה הרוחות בכל שבוע; אם זה "אני חושב שזאת הפתעה", "אני ציפיתי לפחות לחצי הגמר" מצביקה וצקצוק עצבני ממרגול, אז כנראה שמדובר בפייבוריט מובהק שעוד ישוב אלינו. אם לא בגלגל הצלה ("רעידת אדמה" בעגה הצביקאית), אז בספיישל, אם לא בספיישל, אז עם אלבום ואם לא עם אלבום, אז בטלנובלה יומית. אבל כשזה: "אתה מקסים", "מאוד אהבתי אותך", "לך, תגיד שלום לחברים" ומחיאות כפיים סולידריות ממרגול, נשקו את אותו מתמודד לשלום ונסו להיזכר בשמו בעוד שנה. שנה? התכוונתי שבוע. מתן משהו, לא?

כן, ודן מנו הגיע לגמר בכוחות עצמו

החיבה של ההפקה והשופטים ב"כוכב נולד" השנה כלפי ישראל, ליבי, האחיות ואביב, שקופה יותר מהמעבר של דן מנו לשבט הבנות. לעזאזל, היא שקופה יותר מבגד הים של מרינה. אבל אותם הקולות שנשמעו על התערבות ההפקה ב"הישרדות", משום מה לא נשמעים חזק כל כך, כשב"כוכב" מחליטים להמציא גלגל הצלה באמצע העונה ולהחזיר ("אתם תחליטו", כן?) את משולם והגואטות אל המשחק בהצבעה סודית של השופטים. "מבצע חשאי" כמו שצביקה היטיב לנסח. כל ההמבצע הזה, לקראת אותו רגע, היה סודי ומעודן בערך כמו הזזת כוחות שריון, הנדסה וחי"ר בגבול הצפון, ערב תקיפה בסוריה.

אך קולם של חובבי הקונספירציות והצדקנים נדם והסיבה מאוד פשוטה; ב"הישרדות" מעולם לא ניתנה לנו, הקהל בבית, הבחירה במתמודד כזה או אחר ב-sms והשחיטה של הפורמט המקורי (ושל קוריצה) הסריחה מחוסר כשרות מובהק, אבל לא כזה שבשליטתנו. בחוסר אונים צפינו במהלכים נטולי חן של ההפקה, כשהיא מתאמצת לשמר על השילוש הקדוש, דן-מרינה-נעמה, עד סוף המשחק.

הגלגל בידיים שלנו

ב"כוכב נולד" המצב הרבה יותר חמור, רק שאנחנו לא מודעים אליו וזאת גם הסיבה שהוא חמור. כי כשצביקה אומר לנו "הכוח בידיים שלכם", אנחנו מאמינים לו. כשמספרים לנו שלאביב היו חסרים 200 קולות, בעצם רומזים לנו שנרדמנו בשמירה. אז מה עושים? מסמסים עצמנו לדעת ושוכחים שזה היה הכוח שבידיים שלנו, שהחליט שאנחנו לא רוצים את האחיות גואטה וגם לא את אביב משולם בתכנית. הם מוכשרים, הם חביבים, אבל איך אומר צביקה? אלו החוקים. והחוקים החדשים (סטופ כדור הארץ נגעתי בזהב) אומרים שמשולם חוזר. וגם אם הוא לא כאן כדי להשאר, הוא כאן בשביל חוזה טאלנט, או לפחות סינגל בגלגלצ.

ב"הישרדות" אולי העליבו לנו את האינטליגנציה כשהתערבו בצורה מגושמת במהלך המשחק. אבל ב"כוכב נולד" ההתערבות הבוטה והזלזול בצופים קיים, רק שהוא במסווה של "כל קול משפיע". כן. הוא משפיע. על האפסים בסוף סיכום הרווחים הכולל של "כוכב". תחליטו אתם לבד מה יותר גרוע ובמה שונה בת חן חקיה מהאחיות גואטה? התשובה, אגב, היא שאותה העם רצה בתחרות. אתם חושבים שעכשיו יחזירו גם אותה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully