וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד2 רוצה לרכוש את חטיבת האונליין של דפי זהב

מעיין כהן

3.9.2008 / 9:06

חטיבת האונליין היא הצומחת ביותר בדפי זהב. ההכנסות מהמדריכים המודפסים ירדו ב-9.5% במחצית הראשונה

בעלי אתר יד2, שון תל, מעוניין לרכוש את פעילות האינטרנט של דפי זהב. ל-TheMarker נודע כי גישושים ראשוניים התקיימו בין חברת קורל-תל, מפעילת אתר יד2 ושותפתה האמריקאית טייגר הולדינגס, לבין דפי זהב, בנוגע לרכישת פעילות האינטרנט של הקבוצה.

פעילות דפי זהב כוללת שלושה מרכיבים: מדריכים מודפסים, מידע עסקי (דן אנד ברדסטריט) וחטיבת האונליין - שהיא הצומחת ביותר. מדו"חות קרן בבקוק אנד בראון (החברה האם של דפי זהב) לרבעון השני עולה כי את המחצית הראשונה של 2008 סיימה דפי זהב ברווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 39 מיליון שקל - גידול של 12.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. ההכנסות צמחו ב-8.9% לעומת התקופה המקבילה, ל-158 מיליון שקל.

השיפור נבע מהגידול המתמשך בהכנסות מאתרי האינטרנט של החברה ומהצמיחה האורגנית של פורטלים שנרכשו בעבר, כמו זאפ ורסט, ומרכישת פורטלים חדשים.

תל וטייגר הביעו התעניינות ברכישת פעילות האינטרנט בלבד, וזו הסיבה, כנראה, שמגעים אלה לא הבשילו. הכנסות דפי זהב מהמדריכים המודפסים ירדו במחצית הראשונה ב-9.5% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2007, והסתכמו ב-84 מיליון שקל. יש להניח כי דפי זהב לא תרצה למכור את הפעילות הצומחת והאטרקטיווית ביותר שלה ולמצוא את עצמה "תקועה" עם העסקים הנמצאים בירידה.

לפני כשלושה שבועות הגיעו לישראל נציגי חברת דפי זהב אירופית, שהביעו התעניינות להיכנס כמשקיעים בדפי זהב הישראלית.

טייגר גלובל היא קרן גידור אמריקאית המנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-4.8 מיליארד דולר, ובמאי השנה רכשה 49% מאתר יד2. בכוונתה של יד2 לתרגם את הקונצפט של יד2 לשפות שונות. היעד הראשון שסומן הוא מזרח אירופה.

בבקוק אנד בראון עומדת לסגור את המשרד בישראל, שנוהל על ידי אייל גבאי, לאחר שהגיע למסקנה כי לא יוכל לקדם השקעות נוספות בישראל לנוכח מצבה הפיננסי הקשה של הקרן. דפי זהב היא ההשקעה היחידה של הקרן בישראל. באוגוסט 2007 רכשה את הבעלות המלאה מידי קרן מרקסטון ומייסדי החברה, תמורת 123 מיליון דולר. בבקוק אנד בראון ישראל ודפי זהב סירבו להגיב. לא התקבלה תגובה מיד2 וטייגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully