וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד חברות הפרסום נגד השימוע של הרשות השניה

ענת קם

7.12.2008 / 12:33

האיגוד עתר לבג"צ בבקשה לדחות את השימוע בדבר הקלות לזכיינים ב-60 יום: "הרפורמה המוצעת מרוקנת את הסכמי הזיכיון מתוכן"

איגוד חברות הפרסום עתר הבוקר לבג"צ בדרישה שיורה לרשות השנייה לדחות ב-60 ימים את התאריך האחרון להגשת עמדות ביחס לשימוע שפרסמה לאחרונה, בעניין השינויים בהסדרת פעילות הערוצים המסחריים. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ערן שפינדל ומיכל בוקסר טוען האיגוד כי פרק הזמן שהוקצב על ידי הרשות השנייה, שהוארך לאחרונה ל-23 בדצמבר לבקשת איגודי היוצרים, אינו מספיק להצגת טענותיהם. בנוסף, כותב האיגוד כי התנאים להצגת הטענות מגבילים ויש לשנותם.

האיגוד תוקף בעתירה את הרפורמה המוצעת וטוען כי היא מרוקנת את הסכמי הזיכיון מתוכן, משנה מהותית את הרגולציה על הערוצים המסחריים "והכל באופן רטרואקטיבי ובניסיון 'להלבין' בדיעבד את הפרות קשות של תנאי הזיכיון אשר בוצעו על ידי הזכיינים", לדברי האיגוד. יצוין, כי בין הסעיפים בשימוע של הרשות ישנן הקלות משמעותיות לזכייניות בנושא שידור הפרסומות, בהן הגדלת ניוד דקות הפרסום.

בעתירתה נכתב: "עסקינן במהפכה רבתי, שלה השלכות תרבותיות חברתיות וכלכליות רחבות היקף, המשנה באופן מהותי את הרגולציה ואת הדרך בה מיישמת הרשות את תפקידה, מתערבת באופן בוטה בשוק הפרסום ובתחרות החופשית, מעניקה הטבות מפליגות לזכיינים תוך ריקון הסכמי הזיכיון מתוכן פגיעה בשוויון ובמוסד המכרזים, ושיישומה מחייב תיקוני חקיקה. ברי כי רפורמה מסוג זה לא ניתן לבצע בבהילות, והיא מחייבת שקילה ובחינה מדוקדקות, וכחלק בלתי נפרד מהן- מתן אפשרות אמיתית לעותרת, להגשים את זכות הטיעון שלה".

לאחרונה פרסמה הרשות השנייה שימוע ובו כמה הצעות להקלות על זכייני הערוצים המסחריים. השימוע עורר גל התנגדויות, בעיקר מכיוון איגודי היוצרים שדרשו אף הם דחייה בתאריך השימוע. לטענתם הדבר יוביל להרס היצירה הישראלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully