וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיית השימוע לזכיניות - השופטים לא מתערבים

ענת קם

8.12.2008 / 18:05

בית המשפט דחה עתירת איגוד חברות הפרסום נגד הרשות השניה: מדובר בפרק זמן סביר אשר אינו מצדיק את התערבותו של בית משפט

בית המשפט העליון דחה את עתירת איגוד חברות הפרסום נגד הרשות השנייה. האיגוד דרש מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד השימוע שפרסמה הרשות בנושא ההקלות לזכייני הערוצים המסחריים. השופטים מרים נאור, אשר גרוניס ויורם דנציגר דחו את העתירה מטעמים טכניים - השופטים הודיעו כי לאיגוד יש מספיק זמן להגיב על השימוע ואין צורך שבית המשפט יתערב ויורה על דחייה.

איגוד חברות הפרסום עתר נגד הרשות השנייה ומשרד התקשורת ותקף את השימוע, המכונה מתווה אלכסנדר, במסגרתו נבחנות הקלות לזכייני השידור המסחרי. לצד טענותיו, דרש האיגוד הארכה של 60 ימים לזמן הגשת העמדות משום שלדבריו הזמן שניתן על ידי הרשות אינו מספק. יצוין כי בעקבות פנייה דומה של איגודי היוצרים הוארך בשבועיים פרק הזמן והתאריך האחרון להגשת עמדות הוא ה-23 בדצמבר.

בהחלטתם כתבו השופטים: “אכן, נראה כי פרק הזמן שניתן לעותרת לשם גיבוש עמדתה והצגתה אינו ארוך במיוחד. ואולם, לכאורה מדובר בפרק זמן סביר אשר אינו מצדיק את התערבותו של בית משפט זה שכן נראה כי בשקידה סבירה יעלה בידי העותרת לעמוד בסד הזמנים שנקבע. יתר על כן, העותרת רשאית לבקש במסגרת התייחסותה כי תינתן לה זכות טיעון בעל פה ובמובן זה, העתירה הינה מוקדמת שכן בקשתה של העותרת לטיעון בעל פה כאמור טרם נדחתה על ידי הרשות”.

עיון בפסק הדין מעלה בבירור כי אף בית המשפט חשב שהזמן שנקצב על ידי הרשות אינו ארוך במיוחד, גם אם בנסיבות העניין בחר שלא להתערב.

מאיגוד חברות הפרסום נמסר בתגובה: "בית המשפט נתן דעתו גם לכך שהעותרת רשאית לבקש כי תינתן לה זכות טיעון בעל פה ומובן שהיא תעשה כן במסגרת התייחסותה. יוער כי דלתו של בית המשפט נותרה פתוחה בפני העותרת, הגם שהיא סמוכה ובטוחה כי לאחר שישמעו טיעוניה, ייסתם הגולל על הרפורמה המתוכננת".



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully