וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות קוראת לעורכי מעריב לנהל מו"מ עם העובדים

ענת קם

30.12.2008 / 15:45

ביום שישי הקרוב יתקיים כינוס חירום של עובדי העיתון, שבמסגרתו אף תשקל הכרזה על סכסוך עבודה

היועץ המשפטי של ההסתדרות, עורך הדין שי תקן, פנה היום למנכ"ל מעריב רוני קליינפלד ולעורכים הראשיים של העיתון דורון גלעזר ורותי יובל וקרא להם לנהל משא ומתן עם ועד העיתון על תנאי ההעסקה של העובדים, על רקע הכוונה להמשיך ולקצץ בהוצאות העיתון באמצעות פיטורי עובדים נוספים. בישיבה שקיימו היום נציגי ועד העיתונאים במעריב עם נציגי ההסתדרות, הוחלט כי ההסתדרות תפנה לעיתון ותודיע כי ביום שישי הקרוב יתקיים כינוס חירום של העובדים, אשר במסגרתו אף תשקל הכרזה על סכסוך עבודה.

העיתונאים במעריב החלו להתארגן בחודש אוגוסט האחרון כשהמגעים לקראת מכירת העיתון ללן בלווטניק צברו תאוצה והיה חשש בקרב העובדים כי המכירה תוביל לגל פיטורים. מאז אמנם ירדה המכירה מהפרק, אולם המשבר הכלכלי והמצב הקשה ממילא של מעריב הובילו את הועד לניסיונות הידברות עם ההנהלה בניסיון לצמצם את הנזק שייגרם לעובדים במהלכי הקיצוצים השונים.

במכתב ששלח ערוך הדין תקן נכתב: "טרם הסלמת המצב, ההסתדרות שבה וקוראת להנהלה, לשבת עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים המוסמכת ולנסות למצוא את דרך המלך לפתרון המשבר".

ממעריב נמסר: "מעריב מקיים תוכנית הבראה שמטרתה להביא את העיתון לאיזון תפעולי ברבעון הראשון של 2009. כדרכנו, התהליך מתקיים בשקיפות מלאה ותוך שיתוף פעולה מלא עם העובדים. לפני כיומיים הבאנו את עיקרי התוכנית בפני העורכים בעיתון ובכוונתנו להציגה בפני שאר העובדים במסגרת אסיפות עמם מחר ומחרתיים. כל זאת, על מנת להביא להצלחתה של התכנית יחד, באופן המהיר ביותר, על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצון כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully