וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותי סיני עוזבת את עיתון הארץ

ענת קם

10.1.2009 / 20:47

כתבת הרווחה של העיתון עוזבת בעקבות שינויים במערכת החדשות. סיני: "אני עוזבת את העיתון בעצב". כתב החינוך אור קשתי זומן לשימוע. הועד שוקל לפנות לבית הדין לעבודה

רותי סיני, כתבת הרווחה של עיתון הארץ, פוטרה מעבודתה. אור קשתי, כתב החינוך של העיתון, זומן אף הוא לשימוע לפני פיטורים. השניים מפוטרים על רקע שינויים במערכת החדשות של העיתון וכן על רקע הקיצוצים הנובעים מהמשבר הכלכלי. יצוין כי סיני וקשתי הינם פעילים בועד עיתונאי הארץ, שהכריז לאחרונה על סכסוך עבודה בעיתון.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה לפני כחצי שנה, סיני כבר זומנה בעבר לשימוע לפני פיטורים אצל העורך הראשי דב אלפון, לאחר שבכנס בנושא עיתונות כלכלית אמרה דברים נגד העיתון. בין השניים הוחלפו מספר מכתבים והאפשרות שסיני תפוטר עוררה סערה רבה. לבסוף הוחלט לבטל את השימוע שתוכנן לה והיא נשארה לעבוד בעיתון. סיני, כתבת העיתון מזה 13 שנים, מסקרת את תחומי הרווחה מאז 2001 ואף זכתה בפרס סוקולוב ובאות עמותת אומ"ץ לעיתונות כתובה.

אור קשתי, כתב החינוך של העיתון, זומן לשימוע לפני פיטורים שצפוי להתקיים בימים הקרובים. קשתי חזר לעיתון הארץ לפני כשנתיים לאחר שנתיים כראש דסק החינוך במעריב ותקופה קצרה בערוץ 10. קשתי החל את דרכו העיתונאית בהארץ בתפקידי עריכה שונים ועם שובו לעיתון הוא החליף את יולי חרומצ'נקו.

ועד עיתונאי הארץ שוקל לפנות לבית הדין לעבודה על רקע זימונו לשימוע של אור קשתי. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמרו נציגי הועד כי הם רואים את מהלך ההנהלה כחמור במיוחד וכי נראה כי זימונו של קשתי לשימוע נעשה ממניעים שאינם מוצדקים, ביחוד לאור העובדה שלא עלו בעבר טענות לגבי תפקודו המקצועי. "יש חשש כבד שההחלטה לזמנו לשימוע קשורה לעובדת חברותו בועד ולסכוך העבודה שהוכרז לאחרונה בעיתון". ביום שלישי יסתיימו חמישה עשר הימים מאז הכריז ועד עובדי הארץ על סכסוך העבודה, דבר שמאפשר נקיטת צעדים ארגוניים כמו עיצומים.

רותי סיני: "אני עוזבת את העיתון בעצב". אור קשתי סירב להגיב. בהארץ סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully