וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישום הרפורמה יאפשר לרשות להציע אלטרנטיבת שידורים"

ענת קם

30.3.2009 / 17:33

משה גביש עדכן את עובדי רשות השידור בחתימה על הסכם הפרישה, שיכנס לתוקף לאחר חתימת השלב השני של הסכם הרפורמה אשר אמור להסדיר את תנאי העובדים

יושב ראש רשות השידור משה גביש עדכן את עובדי הרשות על ההסכם הפרישה הראשון שנחתם בדרך ליישום הרפורמה. אמש חתמו עובדי הרשות החברים בהסתדרות על הסכמי הפרישה של כ-320 מעובדי הרשות.

על פי ההסכם, עובד מעל גיל 50 ובעל עשר שנות ותק, אשר יפרוש במסגרת ההסכם, יהא זכאי לפנסיה מוקדמת. תנאי הפרישה כוללים שתי דרגות פרישה ותוספת של 10% לעובד ששיעור הפנסיה שלו הוא עד 70%. עובד ששיעור הפנסיה שלו הוא למעלה מ- 70% יקבל משכורות של 17 חודשי הסתגלות, מענק חד פעמי של 105 אלף שקל ומענק נוסף לבעלי השלמת הכנסה בסך 45 אלף שקל. כמו כן, לפורשי הפנסיה התקציבית יוענק תשלום נוסף בגין פרישה מוקדמת של עד 12 חודשי משכורת בשנה ולעובד פורש אשר טרם מלאו לו 60, מענק נוסף של משכורת חודשית לעובד אשר השלים מעל 35 שנות עבודה ופדיון ימי מחלה. עובדים בעלי ותק נמוך, מתחת לעשר שנים ומתחת לגיל 50, יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים ומענקים העומדים על מאות אלפי שקלים.

ההסכם יכנס לתוקף לאחר חתימת השלב השני של הסכם הרפורמה אשר אמור להסדיר את תנאי עבודת העובדים. הצדדים יודיעו היום לבית הדין לעבודה שימשיכו את המשא ומתן להעסקת העובדים עד לסיום הרפורמה. עד אז, לא יתקיימו צעדים חד צדדים.

במכתבו לעובדים כתב גביש: "ישום המהלך כולו יאפשר לרשות השידור להציע אלטרנטיבת שידורים איכותית, מעמיקה ובלתי תלויה בגורמים מסחריים ופוליטיים, בכל פלטפורמות השידור שברשותה. הסכם זה, הוא נדבך ראשון מתוך שלושה שלבים המרכיבים את הרפורמה: הסכם פרישה, הסכם קיבוצי חדש והסכם מימון תוכנית הרפורמה, שייחתם בין הרשות, משרד האוצר והבנקים". גביש הביע תקווה כי גם חברי ועד העיתונאים יחתמו בימים הקרובים על הסכמי הפרישה.

השר הממונה על יישום חוק השידור יצחק הרצוג ברך גם הוא על ההסדר וציין כי הוא שמח שעם סיום כהונתו נחתם ההסכם הראשון בדרך ליישום הרפורמה. לדבריו, "כמי שליווה את התהליך מקרוב ומאמין בחשיבות השידור הציבורי בדמוקרטיה הישראלית, אני רואה במהלך פריצת דרך משמעותית בדרך להצלת רשות השידור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully