וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצחת וגם שכתבת?

ענת קם

6.4.2009 / 13:44

ראש מערכת החדשות של ידיעות אחרונות הפיצה היום מייל זועם לעורכים, בעקבות טעויות חוזרות ונשנות: "זה מוציא לנו שם לא רציני"

ראש מערכת החדשות בידיעות אחרונות הדס להב הפיצה היום מייל לכל העורכים בדסק החדשות בעיתון בעקבות פרסומים בעייתיים שנבעו מטעויות של העורכים. במייל של להב נכתב: "בשני מקרים רצחנו קורבנות שכנראה בפועל מצאו את מותם בדרך אחרת, טבעית יותר'". מדובר בידיעה מלפני כשבועיים של כתב הפלילים של העיתון ניר גונטז' על מותה של אנט פרץ בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב ובידיעה נוספת של גונטז' מה-8 במרץ על תושב כפר מצר שנמצא מת בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב.

בעניין שתי הידיעות כתבה להב: "בשני המקרים בידיעה המקורית הכתב הדגיש כי מדובר בחשד שעדיין נבדק. לפחות באחד המקרים זה גם נאמר במפורש לעורך. בכל זאת, בכותרות ובטקסט הכרזנו באופן לא מסויג שמדובר במקרי רצח. בפועל, הגברת כנראה נפלה ונחבלה והאדון חטף התקף לב - ואנחנו יצרנו לכתב שם לא רציני שלא באשמתו".

להב התייחסה לידיעה נוספת של יורם ירקוני שפורסמה בעיתון בשבוע שעבר בעניין עסקת הטיעון בפרשת מותו של הנער צחי בשה: "במקרה השלישי הידיעה המקורית דיברה על עסקת טיעון על הריגה. גם הטקסט המשוכתב מדבר על הריגה. אז איך הכותרת והמשנה הפכו בסוף לרצח??"

בסיום דבריה כתבה להב: "תשמעו, זה לא סביר. זו הבעת זלזול בקורא ובכתב וזה מוציא לנו שם לא רציני. בפעם הבאה, חוששתני שזה לא יסתיים במייל דסק".

אבל יש גם חדשות טובות. הבוקר מפרסמים בידיעות אחרונות הודעת תיקון: "ב-29 במארס פורסם בעיתוננו סיפור על כלב חולה, שנטען שהיה שייך למלך ירדן עבדאללה השני וטופל בבית החולים הווטרינרי בבית דגן. בדיקה נוספת העלתה שהסיפור אינו נכון. אנו מתנצלים בפני הקוראים".

טרם התקבלה תגובת ידיעות לדברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הידיעה על מותה של אנט פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הידיעה על מותו של תושב כפר מצר בתחנה המרכזית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הידיעה על עסקת טיעון בעניין צחי בשה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיקון בעניין כלבו של המלך עבדאללה יבדל"א/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully