וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכירו את דניאל מרמרי

22.4.2009 / 14:16

העורך הגרפי של גלובס

גיל: 29

השכלה: תואר ראשון בתקשורת חזותית (עיצוב גרפי) בצלאל

מה בעצם אני עושה? צוחקים עלי שמה שאני עושה כל היום זה להזיז קווים. יש בזה משהו, חלק מהתפקיד הסיזיפי של עורך גרפי הוא לשפץ וללטש את העיתון, לנסות להגיע להרמוניה צורנית בתוך המוצר הכאוטי הזה - עיתון יומי. בשבילי הכיף הגדול בתפקיד אלה התנודות בין האדרנלין של שעת הסגירה והשקט של התהליך היצירתי העמוק יותר. רגע אחד לבדוק כיוונים שאליהם יכול להתפתח העיצוב של העיתון, סקיצה אחרי סקיצה בתהליך ארוך ושליו, ורגע שני למצוא פתרון גרפי בשיא הלחץ לכפולה שהחומרים שלה הגיעו חמש דקות לפני ההורדה לדפוס.

תפקידים קודמים: מעצב גרפי בעיתון הארץ. חרשתי את עיתון הארץ מקצה לקצה. התחלתי כמעמד דווקא בעמודי הכלכלה, כשהם עוד היו "הארץ כלכלה". משם נדדתי בשיטתיות לכל חלקי העיתון.

מי פתח לך את הדלת לתעשייה? אפשר לומר שנולדתי לתוכה. כשאבא שלך עיתונאי ואמא שלך מעצבת גרפית רק טבעי שתהפוך להיות מעצב גרפי בעיתון. לגלובס הביאה אותי גליה לימור.

איפה אתה בעוד 5 שנים? הייתי שמח לעשות תואר שני בעיצוב בלונדון או בניו יורק. גם בפריס – אבל פחות בגלל העיצוב יותר כי זו פריס. מבחינה מקצועית היה מעניין אותי לעבוד שנה שנתיים בעיתון או מגזין מוביל בחו"ל.

פרגן למתחרים: הדה מארקר הביא את העיצוב לקדמת הבמה במקומות שבהם חשבו שעיצוב זה טבלה באקסל. בזכותם עיתונים מקדישים יותר מחשבה לאיך שהם נראים. ככה זה - תחרות מוציאה מכולם יותר. אין לי ספק שגלובס הוא מוצר טוב יותר מאז שהופיע ה"דה מארקר". בוודאי ובוודאי בכל הנוגע לעיצוב.

מה אוכל לצהריים: ההזמנה הקבועה ממפגש שולה: שניצל, אורז לבן, אפונה וגזר. לוקח בחמגשית ואוכל בפטיו. שותה עם זה נס קפה של עלית - לא באמת קפה, אבל טעים.

(צילום: דן שצברג)

------------------------------------------------------------------------
עובדים בתעשייה? רוצים שנכיר גם אתכם? פנו אלינו במייל: Whoareyou@walla.net.il וציינו שם, תפקיד ומספר טלפון ליצירת קשר. מתעצלים להעתיק? הקליקו על הלינק המצורף למטה

דניאל מרמרי המעצב הגרפי של עיתון גלובס. דן שצברג
דניאל מרמרי המעצב הגרפי של עיתון גלובס/דן שצברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully