וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי בתשלום

ענת קם

31.5.2009 / 11:49

בית המשפט: יהורם גאון ישלם לחברת ההפקה מעגלות סכום של 980 אלף שקל וכן 50 אלף שקל הוצאות משפט

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי על יהורם גאון לפצות את חברת ההפקה מעגלות בכמיליון שקלים. מעגלות תבעה את גאון וכן את נתנאל סמריק בדרישה לפיצוי כספי, לאחר שנהגו לטענתה שלא כדין בתקופה בה שודרה התכנית "שישי בגאון" בערוץ 1.

התביעה הוגשה על ידי מעגלות ומנהלה חיים מנור בשנת 2005 ובה נטען כי הוא זה שהגה את הרעיון לתכנית. לאחר שהתכנית הראשונה שהוקלטה לא התקבלה על ידי אנשי רשות השידור, הוחלט לצרף את סמריק כעורך ומפיק שותף בתכנית. במהלך הפקת התכנית נוצר מתח בין סמריק ומנור שבשיאו פיטר מנור את סמריק ולאחר מכן חזר בו. במהלך החיכוכים בין השניים הודיע גאון כי ברצונו להפסיק את הנחיית התכנית, מאחר שסמריק פוטר ממנה ובגלל עיכוב בתשלומים עבור ההנחיה.

בין היתר טען מנור בתביעתו, כי הודעה זו של גאון מהווה הפרת הסכם. השופטת רות רונן קיבלה טענה זו וקבעה כי על גאון לפצות את מנור ומעגלות. השופטת רונן קיבלה גם את הטענות שהעלה גאון בתביעה נגדית שהגיש, בדבר אי תשלום שכרו מצד מעגלות והחליטה לקזז מסכום הפיצויים הראשוני את חובות מעגלות לגאון.

בפסק הדין נכתב כי אלמלא היו ההסכמים מופרים, הייתה זוכה מעגלות להפיק 49 תכניות נוספות של "שישי בגאון" ועבור כל אחת, לאחר ניכוי הוצאות, הייתה מרוויחה יותר מ-20 אלף שקל. על כן חוייב גאון בתשלום של למעלה מ-1.3 מיליון שקל ולאחר קיזוז החוב של מעגלות אליו, בסך 411 אלף שקל, ישלם 980 אלף שקל וכן 50 אלף שקל הוצאות משפט. כמו כן נקבע כי מעגלות ומנור ישלמו לסמריק סכום של 315 אלף שקל ו-50 אלף שקל הוצאות משפט וכן את הוצאות המשפט של רשות השידור, גם הן בסך 50 אלף שקל.

יהורם גאון אמר לוואלה! ברנז'ה כי טרם קיבל את פסק הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully