וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן איבגי ברח גם למעריב

ענת קם

10.6.2009 / 22:00

בקרליבך זועמים: כתבת "המגזין" פנתה לתגובת משרד המשפטים בנוגע להימלטותו של רוצח דרק רוט והסיפור דלף לכלי התקשורת האחרים

במעריב זועמים על דוברות משרד המשפטים שהרסה לטענתם את הבלעדיות שהייתה להם על סיפור הימלטותו מארגנטינה של רוצח דרק רוט, משה בן איבגי. כתבת מעריב גלי גינת החלה הבוקר (רביעי) לעבוד על תחקיר עבור גיליון המוסף היומי "המגזין" ובשעות אחר הצהריים פנתה לדוברות משרד המשפטים לקבלת תגובה. עם פנייתה הוחלט בדוברות לעדכן את עורך הדין של משפחת רוט, ניסן שריפי, על המקרה. דקות ספורות לאחר מכן הופיעה ידיעה ראשונית בנושא באתר ynet. בעקבות הפרסום התנהלו מספר שיחות נזעמות בין עורך המוסף ארנון גל ודוברות משרד המשפטים, שם יודעים כבר מספר ימים כי ישנם דיווחים שבן איבגי נמלט אולם רק עם הגעת המידע לתקשורת הוחלט לעדכן את המשפחה.

גורם בכיר במעריב אמר היום: "לא יכול להיות שבגלל התנהלות רשלנית ולא מקצועית של משרד המשפטים סיפור בלעדי וחזק שאנחנו שוקדים עליו במשך יום שלם יודלף לאמצעי תקשורת אחרים ויוגש להם על מגש של כסף בלי להתאמץ. אנחנו לא הולכים לעבור על זה בשתיקה ונסיק את המסקנות. בפעם הבאה פשוט לא נהיה הגונים ולא נאפשר למשרד המשפטים להגיב על סיפור כזה שבהחלט לא עושה להם שירות טוב".

עורך הדין משה כהן, דובר משרד המשפטים, אישר את טענות מעריב: "מרגע שעודכנה המשפחה ועד שעלתה הכותרת באתר המתחרה לקח פחות מרבע שעה אבל אין לי יכולת לשלוט בהתנהלות של בא כוחה של המשפחה. הידיעה לא הופצה על ידינו לשום גורם תקשורת מתחרה מכיוון שידענו שכתבת מעריב היא הראשונה מבין העיתונאים ש 'עלתה' על הסיפור. יחד עם זאת, ועל אף התחושה הלא נוחה שנותרה במעריב בעקבות המקרה, הסברתי לעורך 'המגזין' ארנון גל שלא יעלה על הדעת שאני אחזור לעיתונאי עם מידע, לפני שווידאתי שמשפחת המנוח דרק רוט ז"ל עודכנה על העניין. מיד כשהפרקליטות הודיעה לבא כוחה של משפחת רוט, עורך הדין ניסן שריפי, חזרנו לכתבת מעריב עם התשובה אבל כנראה שלמישהו היה דחוף לפנות מיד לכלי תקשורת אחרים. לא העליתי בדעתי שבזמן כל כך קצר יספיק גורם מתחרה להעלות ידיעה. חבל שמעריב ואתר nrg נתנו לכעס שלהם להדריך אותם בעבודה העיתונאית ואני מצטער על הכותרות המתלהמות והלא ענייניות שהם בחרו לפרסם באתר נגד הפרקליטות".

עורך הדין ניסן שריפי, בא כוחה של משפחת רוט אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "הגבתי לפנייתו של כתב ynet רענן בן צור שאמר לי שיש לו מידע שהרוצח משה בן איבגי נמלט מארגנטינה ומשם גלגלתי את זה הלאה. אישרו לי את מה שהוא אמר והעברתי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully