וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית ענבר התפטרה מתפקידיה ברשות השידור

ענת קם

15.6.2009 / 13:35

ענבר היתה אמורה לשמש כממלאת מקום יושב ראש הועד המנהל של רשות השידור, עד למציאת מחליף קבוע למשה גביש שהתפטר בשבוע שעבר

דורית ענבר, יושבת הראש בפועל של רשות השידור, הודיעה לפני שעה קלה על התפטרותה מהתפקיד. בישיבת המליאה לפרידה מיושב ראש הרשות הפורש גביש הודיעה ענבר, חברת מליאת רשות השידור מאז פברואר 2007, כי היא עוזבת את הרשות. ענבר מכהנת במקביל כמנכ"ל הקרן החדשה לקולנוע ועם התפטרותו של גביש מונתה ליושבת ראש בפועל. מוקדם יותר היום התפטר גם חבר המליאה והוועד המנהל הבמאי דורון צברי (ראו לינק מצורף).

במכתב ההתפטרות שהגישה לשר אדלשטיין כתבה ענבר: "נוכח התנהלות המוסדות הממשלתיים הרלוונטיים בכל האמור בנושא הרפורמה, קלושים הסיכויים לדעתי להשלים את ביצועה. בהעדר רפורמה שתכנס לתוקף במתווה הזמנים שנקבע, הן בהסכמי הרפורמה שנחתמו עד עתה והן במסגרות משפטיות אחרות, עומד עצם קיומה ותפקודה של רשות השידור בסכנה, ועימה, לצערי, השידור הציבורי".

ענבר כתבה כי נבצר ממנה למלא את מקומו של גביש מבחינת הזמן הנדרש להשקיע בתפקיד. עוד כתבה: "איני מאמינה בהמשך התנהלותה של רשות השידור וביכולתה לקיים את יעודה וחובותיה על פי חוק ללא השלמתה הדחופה של הרפורמה, אין מקום לכך שאהיה חברה במוסדותיה ובודאי לא שאמלא את תפקיד היו"ר, ואני מאמינה לכן - כי זוהי אחריותי וחובתי להגיש לך את התפטרותי".

גביש: "יש להשלים במהרה את המו"מ עם העובדים"

במכתב ששלח היום לחברי הועד המנהל הדגיש גביש את הצורך בהשלמת הרפורמה ברשות שכן אי השלמתה תוביל לקריסת הרשות. גביש פירט במכתבו את הקשיים העומדים היום בפני הרשות, בהם אי הודאות מול משרד האוצר שטרם התחייב על העברת סכומים למימון הרפורמה. כמו כן מציין גביש כי יש להשלים במהרה את המשא ומתן עם העובדים על הסכמי ההעסקה שאם לא כן יגברו הקולות המתנגדים לרפורמה ויהיה קשה יותר להגיע לסיכום.

בסיום מכתבו כותב גביש: "כולנו סבורים שהצלת השידור הציבורי היא באמצעות הרפורמה שבנינו והובלנו. עם זאת, עלינו להסתכל בעיניים פקוחות על האפשרות שהרפורמה לא תתבצע – אם בגלל גורמי ממשל ואם בגלל דרישות בלתי סבירות של העובדים. במקרה כזה, יש לקבל החלטה קשה, בדרך של חקיקה או בדרך של פנייה להבראת הרשות באמצעות בית משפט". למכתבו צירף גביש את תכנית הרפורמה האלטרנטיבית שניסח בשבועות האחרונים, שעיקרה הפרדת הרדיו מהטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully