וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרונקייט פשוט היה הגדול מכולם"

ענת קם

18.7.2009 / 21:34

למרות שוולטר קרונקייט "גנב" לאלכס גלעדי ולטלוויזיה הישראלית פרס אמי, גלעדי סבור שמדובר במגיש החדשות המוצלח בדברי ימי התעשיה. גם דן שילון ואורן נהרי נפרדים

(קטעי ארכיון: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מגיש החדשות של רשת CBS, העיתונאי וולטר קרונקיייט שהלך הלילה לעולמו נחשב לאחד ממגישי החדשות הבולטים בהיסטוריה ולאחת האוטוריטות של מגישי החדשות לדורותיהם. קרונקייט דיווח במהלך הקריירה שלו על כמה מהאירועים הבולטים ביותר במאה ה-20, בהם מלחמת העולם השנייה, נחיתת האדם על הירח רצח הנשיא קנדי ועוד. הוא היה מגיש החדשות המרכזי של CBS במשך קרוב לעשרים שנה וזכה למעמד והשפעה ציבוריים גבוהים.

אלכס גלעדי, נשיא קשת ומוותיקי הטלוויזיה הישראלית, סיפר לוואלה! ברנז'ה: “לא הכרתי אותו אישית אבל היה לנו קונפליקט מובנה לפני ביקור סאדאת, כאשר הוא ביצע את אחד הטריקים הגדולים ביותר בהיסטוריה של החדשות. באותו זמן כבר היה ברור שמתרקם משהו ושאולי סאדאת מגיע לירושלים. יושב ראש ABC רון ארלדג' ואני עבדנו בניסיון לסדר שיחה לווינית בשידור חי בין סאדאת ובגין אבל זה לא יצא לפועל. וולטר קרונקייט ראיין את סאדאת בנפרד ואת בגין בנפרד ובשידור של CBS ערכו את זה ככה שזה נראה כאילו זה נעשה כאן ועכשיו בשידור חי והם רואים אחד את השני. זה עלה לי ב 'אמי' אחד, כלומר לטלוויזיה הישראלית שאני הייתי הנציג שלה. אם זה היה יוצא כמו שתכננתי עם ABC אולי היה לי עוד 'אמי'. אם לא וולטר קרונקייט, חיים יבין היה מגיש החדשות המוצלח ביותר בדברי ימי העולם והתעשייה אבל קרונקייט פשוט היה הגדול מכולם".

"הוא היה עיתונאי בכל נשמתו שעשה מלאכה מדהימה במשך עשרות שנים", מספר העיתונאי ומנכ"ל רשת לשעבר דן שילון, שאף זכה להכיר אישית את קרונקייט. שילון סיפר לוואלה! ברנז'ה: "הכרתי אותו בתקופת המשא ומתן על הסכמי השלום עם מצרים, הוא היה מבכירי האנשים שבאו לסקר אותו. הוא היה אדם יוצא דופן. שאלתי אותו פעם, כשהוא נוחת במדינה זרה, מה הוא כותב בתור המקצוע שלו והוא אמר לי 'I'm a writer', לא מגיש.

אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של ערוץ 1, החמיא גם הוא לקרונקייט: "אני מתגעגע לתקופה שבה עיתונאים לא בלבלו את חשיבות הסיפור עם חשיבותם האישית שלהם. קרונקייט היה שייך לתקופה הזו שהנהיג אד מורו ב-CBS. אנשים שידעו לדווח על סיפור בלי שהאגו שלהם יפריע. קרונקייט דיווח על האירועים הגדולים ביותר במאה ה-20, מלחמת העולם השנייה, משפטי נירנברג, נחיתת האדם על הירח ורצח קנדי ועשה זאת במקצועיות רבה. מיום ליום כשאני רואה טלוויזיה ברחבי העולם כולו אני מעריך יותר ויותר עיתונאי שהגיע להישגים הגדולים ביותר ולא השתמש אף פעם במילה 'אני'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully