וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצים חשופות

ענת קם

5.8.2009 / 18:41

שווי הסיקור של הסרט "שיטת השקשוקה" בעקבות השידור בערוץ 1 עומד על 1.18 מיליון שקל. מעריב היה העיתון היומי המוביל בעיסוק בסרט

הסרט "שיטת השקשוקה" קיבל חשיפה תקשורתית בשווי של כ-1.18 מיליון שקל בעקבות הקרנתו בערוץ 1, כך עולה מבדיקת יפעת מחקרי מדיה שבחנה את 76 הכתבות שפורסמו עליו בין התאריכים 22 ביולי ו-4 באוגוסט, השבוע שלפני הקרנתו והשבוע שאחריה. מהבדיקה עולה כי הדיון הציבורי סביב סרטו של מיקי רוזנטל בשבוע שלפני ההקרנה הביא לחשיפה של הסרט בשווי של כ-470 אלף שקל, ובחשיפה גדולה יותר בשווי של כ-710 אלף שקל בשבוע שלאחר מכן.

הניתוח מעלה כי רוב הכתבות עסקו בוויכוח בין רוזנטל והאחים עופר וכ-28% מהסיקור עסק בהמלצות לצפייה בסרט ולביקורת שלאחריו. הרייטינג הגבוה שקיבל הסרט תפס 11% מנפח הסיקור והצד המשפטי, תביעת הדיבה של האחים עופר נגד רוזנטל, רק 8%. מבדיקת סיקור כל אחד מהצדדים עולה כי האחים עופר קיבלו סיקור מאוזן למדיי בשבועיים שנבדקו, 42% מהסיקור בעניינם היה חיובי, 42% היה סיקור בעל אופי שלילי ו-16% היה נייטרלי. במניין הכתבות החיוביות ניתן למנות את הראיונות האישיים שהעניק עידן עופר לפני שידור הסרט ואת הדיווחים אודות הרייטינג הגבוה לו זכה סרטון התגובה שהפיקה משפחת עופר.

עם זאת, נראה כי במלחמה על התדמית המנצח הוא רוזנטל. 56% מהסיקור שלו היה חיובי, 23% שלישי ו-21% מהסיקור היה נייטרלי. מרבית הסיקור החיובי עסק בחשיבותו הציבורית של הסרט ובאי כניעתו של רוזנטל ללחצים הרבים שהופעלו עליו. על פי נתוני יפעת, דווקא האחים עופר זכו לסיקור בשווי כספי גדול יותר. שווי הסיקור שלהם עומד על כ-847 אלף שקל לעומת שווי הסיקור של רוזנטל שעומד על 650 אלף שקל. מבחינת מספר התמונות עולה כי רוזנטל זכה ל-20 תמונות בעוד עידן עופר והאחים סמי ויולי עופר זכו ל-14 תמונות בסך הכל.

מעריב היה העיתון היומי המוביל בעיסוק בסרט עם לא פחות מ- 975 אינצ'ים לנושא וסיקור אוהד לעמדתם של האחים עופר. עמדה זו באה לידי ביטוי בעיקר בראיון אישי נרחב עם עידן עופר מספר ימים לפני הקרנת הסרט. "הארץ", שהקדיש 611 אינצ'ים לסיקור הפרשה, החזיק בעמדה חיובית יותר כלפי רוזנטל, כפי שעלה מראיון עמו בבוקר ההקרנה ובביקורות חיוביות למחרת. ידיעות אחרונות מיעט לסקר את הפרשה. ערוץ 1, שהסכים לשדר את הסרט השנוי במחלוקת והקדיש ערב שידורים מיוחד לסרט, לסרטון התגובה של משפחת עופר ולדיון באולפן, זכה לחשיפה חיובית של כ-422 אלף שקל.

נתי יעקבי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה: "החלטתם התקשורתית הלא שגרתית של האחים עופר להילחם בסרט ולא לתת לנושא לרדת מסדר היום, אמנם משכה אליהם אש, אך מצד שני הפכה את הסיקור למאוזן יותר מבחינתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully