וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון מתעכב: ההשקה בישראל - אחרי החגים

איילה צורף

11.8.2009 / 22:48

חברות הסלולר, שכבר החלו במהלכים השיווקיים המקדימים, נאלצו לעצור אותם לאור ההחלטה על דחיה נוספת, שלישית במספר. שיווק המכשיר יחל רק בחודש אוקטובר

חברות הסלולר ערוכות ומוכנות; חבילות התמחור כבר נקבעו; ומשרדי הפרסום המקומיים התאימו את הקמפיינים הזרים לקהל הישראלי - אבל פרטנר, סלקום ופלאפון יצטרכו להתאזר שוב בסבלנות: השקת האייפון, שהיתה אמורה להתבצע בתחילת ספטמבר, תידחה לאוקטובר - כך נודע ל-TheMarker. בחברות הסלולר סירבו להתייחס לדברים ולסיבת הדחייה הנוספת.

שיווק האייפון בישראל היה אמור להתחיל באמצע אוגוסט, לאחר שביוני נחתם החוזה בין פרטנר ופלאפון לבין אפל. ואולם באמצע יולי חתמה גם סלקום על חוזה עם יצרנית המכשיר, וההשקה נדחתה לתחילת ספטמבר. כעת היא נדחית בפעם השלישית.

חברות הסלולר כבר החלו את הצעדים השיווקיים לקראת הגעתו של האייפון לישראל: פרטנר החלה בקמפיין לקידום רשימת המתנה למכשיר; ופלאפון הציגה תוכנית שבה יכולים לקוחות לשמור לעצמם את הזכות להיות בין הראשונים שיקבלו את המכשיר תמורת תשלום מקדמה של 360 שקל. כעת עצרו החברות את המהלכים השיווקיים המקדימים משום שאין בהם טעם כל עוד ההשקה אינה נראית באופק.

גם הקמפיין עובר הזזה

שינוי תאריך ההשקה גם מקשה על רכש המדיה לשיווק האייפון. החברות שיריינו זמן אוויר לפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט וכן שילוט חוצות, אך הן מזיזות את התאריכים שוב ושוב בהתאם להשערה שלהן לגבי התאריך שבו יתחיל שיווקו של המכשיר.

החוזה להשקת האייפון בישראל הוא אחד הבולטים והחריגים בתולדות ענף הסלולר המקומי. כך למשל, החברות לא יורשו להקים בישראל מעבדות לתיקון האייפון, והן יידרשו לשלוח את המכשירים שיתקלקלו לבריטניה ולשאת באופן חלקי בעלויות המשלוח.

כיום, אם מתקלקל מכשיר סלולרי - החברות מתקנות אותו במעבדות השייכות להן, שפועלות במרכזי השירות. לרוב הלקוחות ממתינים במרכזי השירות עד שהם מקבלים בחזרה את המכשיר המתוקן.

ההגבלות על התיקונים מצטרפות לשלל ההגבלות שמטילה אפל על חברות הסלולר - שעד כה היו בעיקר בתחום השיווק. על החברות נאסר בין השאר לקיים כל מהלך שיווקי בלי שהן מקבלות את אישורה של אפל - שבודקת בשבע עיניים כל מלה, משפט ותצלום בקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully