וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר: "אין לנו התנגדות לגבות דמי מנוי מהצופים"

עומר רבין

13.9.2009 / 12:26

מנכ"ל קשת הצהיר כי אין לו התנגדות לשינוי המודל העסקי של קשת כך שתפיק טלוויזיה המונעת פחות משיקולי רייטינג ותזכה להכנסות מתשלום המנויים. "הטכנולוגיה השתנתה אבל הבסיס נשאר - בסופו של דבר כולנו מנסים לספר סיפור"

נעם כהן

צילום: נעם כהן, עריכה: גדי וינסטוק

זכיינית ערוץ 2 קשת "אינה מתנגדת" לשינוי המודל הכלכלי בטלוויזיה בישראל כך שצרכנים ישלמו דמי מנוי עבור התכנים שלה ובכך ימתנו את התלות שלה כגוף משדר בשיקולי רייטינג, לצורך הכנסות מפרסום - כך הצהיר היום מנכ"ל החברה אבי ניר בהרצאה שהעניק על חדשנות בעולם התקשורת בכנס של העיתון דה-מרקר. ניר, שנשאל על ידי הקהל כיצד מתבטאת החדשנות בקשת שעה שיש תחושה שתוכן איכותי וחדשני נזנח על מזבח הרייטינג, טען כי "המודל הכלכלי הקיים שלנו מכריח אותנו לעשות דברים טובים שיראו אותם הרבה אנשים - ההכנסות הן עדיין מפרסום". ניר טען כי "התוכן שאנחנו מייצרים צריך להיות מעניין ומהנה - כזה שהצופה ירצה גם לקנות אח"כ בדי.וי.די או לראות במטוס".

"בבריטניה סוגרים היום בריאטליטי קבוצה של אנשים בבית. מאפשרים להם לצאת ממנו, לחיות את חייהם ומבקשים מהם רק דבר אחד - לחיות בעולם התקשורת והאלקטרוניקה כמו שחיו לפני 30 שנה - ואין ספק שמדובר בריאליטי הכי קיצוני שנראה פה", אמר ניר בפתח הרצאתו כשהוא מתייחס לתמורות האחרונות בתחום המדיה.

ניר התייחס לשינויים הקריטיים שנעשו בשוק התקשורת בשנים האחרונות הן בבחינת המדיות בהן נעשה שימוש והן ברמת המסרים: "עולם התקשורת הפך לעולם של קיצורים. אנחנו מתקשרים בשפה אחרת - מדברים אחרת עם אנשים שאנחנו מכירים, עם חברים שלנו". עם זאת, טען ניר, השורה התחתונה נשארה זהה: "בסופו של דבר התקשורת עונה על אותו הורך: הצורך שלנו לשמוע סיפורים. החדשנות היא לספר סיפור שהיסודות שלו הם הסיפורים הוותיקים והנכונים של דמויות מעוררות רגש והזדהות - אבל מאפשר לצופים להתחבר לדמויות בדרכים שהטכנולוגיה הישנה לא איפשרה להם עד כה", אמר והוסיף: "בסופו של דבר - אם הדמויות לא מעוררות הזדהות, אהבה ורגש - הריאליטי לא עובד, באף מדיה. לא הישנה ולא החדשה".

ניר הביא כדוגמא את הסדרה האמריקאית הידועה "אחת שיודעת" (Gossip Girl) כסדרה שעל אף הציפיות המוקדמות לא הצליחה לחדור ולהיות אבן דרך בתרבות הצעירה או לשנות את הרגלי הצפיה בטלוויזיה: "על אף השימוש בכל הטכנולוגיה והשפה והמדיות - הסדרה לא הצליחה ולא נכשלה, אלא נהייתה עוד אופרת סבון על חיי הצעירים העשירים של מנהטן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully