וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלימאן א-שאפעי פוטר מחדשות 2

ענת קם

28.10.2009 / 15:06

מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 הודיע לכתב על סיום עבודתו, בעקבות פרסום ספר שכתב ללא אישור. א-שאפעי: "זו אחת ההחלטות האומללות ביותר ביחסי העבודה בישראל"

העיתונאי סלימאן א-שאפעי פוטר מחברת החדשות של ערוץ 2. מנכ"ל החברה אבי וייס נפגש אמש עם א-שאפעי והודיע לו על סיום עבודתו בחברה, בתום 50 ימי החופשה הכפויה אליה הוצא לאחר שפרסם ספר על החייל החטוף גלעד שליט מבלי לקבל אישור ממוניו. הסיפור התפוצץ לפני כחודשיים עם חשיפת מכתב ששלח שליט למשפחתו בחדשות 10 על ידי אלון בן דוד, כשלאחר מכן הסתבר שמדובר במכתב שמופיע בספרו של א-שאפעי ושניתן לו על ידי משפחת שליט לשם פרסום בספר בלבד.

סלימאן א-שאפעי אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "טרם קיבלתי הודעה רשמית בנושא. אם זה נכון זו אחת ההחלטות האומללות ביותר ביחסי העבודה בישראל. מבחינתי זהו יום עצוב לחופש הביטוי ולדמוקרטיה בישראל. חברת החדשות שאני מאוד אוהב ומוקיר שבה גדלתי, בעיני היא המעוז שצריך להגן על חופש הביטוי וההחלטה הזאת יוצאת משם רק בגלל שכתבתי ספר. אם המחיר לכתיבת ספר הוא פיטורים אז זה מאוד מצער ועצוב אבל זכות הציבור לדעת היא המנצחת כאן. אני גאה על דרכי העיתונאית ב-16 השנים שהייתי בחברת החדשות במהלכן סיקרתי את הסכסוך הישראלי פלסטיני באופן אובייקטיבי והוגן על פי כל כללי האתיקה העיתונאית שאותם למדתי ויישמתי מגיל צעיר".

בחדשות 2 אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully