וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אפל אסרה לפרסם האייפון ב"אח הגדול"?

איילה צורף

7.12.2009 / 7:47

חברת הענק האמריקאית העבירה לחברות הסלולר בישראל רשימת תכניות שבהן יהיה מותר לפרסם את המכשיר. עלות קמפיין הטלוויזיה בחודש ההשקה: 600 אלף דולר

מסע הפרסום של אייפון לא ישובץ בתוכנית "האח הגדול" - כך החליטה הנהלת אפל, יצרנית המכשיר הסלולרי הפופולרי. ל-TheMarker נודע כי אפל הורתה שלא לשבץ את מסע הפרסום, שיתחיל ביום חמישי הקרוב ויימשך שלושה שבועות, בתוכנית הריאליטי. זאת בשל היותה של נוקיה אחת מנותנות החסות המרכזיות של "האח הגדול", של זכיינית ערוץ 2 קשת.

עוד נודע כי ראשי חברות הסלולר בישראל קיבלו רשימה מלאה של תוכניות שבהן מותר ואסור לשבץ פרסומות לאייפון. הרשימה מתייחסת הן לקמפיין ההשקה והן לקמפיינים נוספים. הרשימה כוללת גם תוכניות שישודרו בעתיד וגם לגביהן יש הנחיות ברורות אם ניתן לשבץ בהן פרסומות למכשיר. כך, למשל, מתירה אפל לשבץ את קמפיין אייפון בתוכנית "כוכב נולד" (שאינה משודרת כעת), אך כאמור, אוסרת לשבץ אותו ב"האח הגדול", וכן בתוכניות "מהדורת השבט" ו"סודות הקוסמים" (שתיהן בערוץ 10).

אסי עזר, ארז טל. אביב חופי
מחוץ לתחום. מנחי האח הגדול/אביב חופי

רשימת התוכניות שבהן מותר ואסור לפרסם את אייפון נבנתה על ידי חברת רכש המדיה של אפל באירופה, OMD הלונדונית, העוסקת ברכישת שטחי פרסום וזמן אוויר לפרסום לאייפון. הנחיה נוספות של אפל קובעות כי אסור יהיה לשבץ פרסומת לאייפון באותו מקבץ פרסומות שבו מופיע קמפיין למותג מכשירי סלולר אחר, כמו נוקיה וסוני-אריקסון.

כפי שפורסם לראשונה ב-TheMarker, שלוש מפעילות הסלולר, סלקום, פרטנר ופלאפון, ייצאו במסע פרסום זהה לאייפון, אותו יממנו במשותף. מסע הפרסום יחל ביום חמישי השבוע, אז יושק המכשיר בישראל, ויימשך שלושה שבועות כאשר כל חברה תהיה אחראית על רכישת זמן אוויר לקמפיין למשך שבוע אחד. חברות רכש המדיה של מפעילות הסלולר הן TMF של סלקום, יוניון של פרטנר ומדיה.קום של אדלר חומסקי.

על פי החוזה שחתמו מפעילות הסלולר עם אפל, מחויבת כל אחת מהן להשקיע סכום מסוים בקידום ושיווק המכשיר. במסע הפרסום בטלוויזיה תשקיע כל חברה כ-200 אלף דולר, שיצטברו לקמפיין בהיקף של כ-600 אלף דולר בשלושה שבועות. מדובר בקמפיין בסדר גודל בינוני בהיקפו ביחס לקמפייני השקה המקובלים בישראל, שהגדולים שבהם, אצל חברות הסלולר, מגיעים להיקף של 1-1.3 מיליון דולר בחודש. החברות ייצאו גם במסע פרסום באינטרנט ובשילוט חוצות, כאשר גם פרסומות אלה יהיו במראה זהה, אך כל חברה תוכל לשלב את הסיסמה והלוגו שלה בתחתית השלט או הבאנר.

האייפון יושק בישראל בלילה שבין רביעי לחמישי. חברות הסלולר סלקום ופלאפון, ולצדן איי-דיגיטל, יבואנית מוצרי אפל לישראל, יקיימו אירועי לילה לבן לרגל תחילת השיווק של המכשיר. מחירו של האייפון בישראל ייחשף רק סמוך להתחלת המכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully