וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגולציה לא רלוונטית"

ענת קם

11.12.2009 / 14:56

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נפרדה היום מארבע וחצי שנות אכיפה נטולת שיניים עם הצהרה חד משמעית על ערוץ 10: "אין כוח בעולם שיסגור ערוץ טלוויזיה במדינת ישראל"

"הרגולציה לא רלוונטית", כך אמרה היום יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש בראיון פרידה מהתפקיד לכתב ידיעות אחרונות רז שכניק במסגרת פסטיבל ראש פינה. דאבוש אמרה: "לא נשקר לעם ישראל שיש לו טלוויזיה איכותית. אנחנו קראנו להקים ועדה משותפת עם היוצרים שתקבע הגדרות ברורות לז'אנרים בסוגה העלית. מי שבא אחרינו צריך להבין שהרגולציה צריכה להיות רק של תוכן. צריך לתת לזכיינים אופק כלכלי, להקים תמהיל איכותי של סוגה עלית, להקים קוד אתי לפרסום ולהגידל את נוכחות הנעדרים מהמסך".

שכניק תהה אם לא עדיף לזכיינים לחרוג ממכסת הריאליטי המותרת בשל ההכנסות הגבוהות מפרסום בתכניות אלה. דאבוש השיבה: "לדבר על כלי אכיפה ולגלגל עיניי בשמיים זה יפה. לקרוא לנו לועדת כלכלה ולהגיד שאין שיניים זה יפה. אבל תנו לנו כלי אכיפה כמו שיש למועצת הכבלים והלווין, ששם קונסים מהיום למחר וראה זה פלא אין הפרות. אנחנו דנים בהפרות אחרי שנה וזה כבר לא רלוונטי, עם שימועים על גבי שימועים על גבי שימועים. אם המחוקק רוצה רגולציה אפקטיבית שיפסיק לגלגל עיניים זה בון טון להגיד שהרגולטור לא עושה. למה לתקוף אתת השר ואת יושב ראש ועדת הכלכלה, אולי נצטרך אותם? צריך להשוות את כלי האכיפה, לתת למנכ"ל לקנוס וככה כל הסיפור של האכיפה יהיה העיתון של אתמול. אם הקנסות לא יהיו חלק משמעותי ברישיונות נהיה פה עוד שנה עם אותו דיון. אם היה משהו שאני גאה בו זה שהבאתי את השוק להבנה שהשוק הזה צריך להשתנות". דאבוש התייחסה גם לכספי התמלוגים המשולמים וחזרה על אמירתה כי "כספי התמלוגים המשולמים הם חסר ביצירה".

"אין כוח בעולם שיסגור את ערוץ 10"

דאבוש התייחסה לשאלת חובת שידורי החדשות של ערוץ 10 מירושלים: "אי אפשר לדרוש מהם לעבור לירושלים כשכל שאלת העתיד של ישראל 10 לא ברור. ערוץ 10 ימשיך לפעול, אין כוח בעולם שיסגור ערוץ טלוויזיה במדינת ישראל. בסופו של התהליך הדברים היו ברורים, חזרנו ואמרנו, צריך לעשות שינוי חקיקה עם פריסה של החובות. היום אנחנו בועדת הכלכלה וכולם יודעים שצריך לפתור את הבעיה והמספרים לא מתחברים, אבל הייתה צריכה להיות קרן וכולם בורחים ממנה. ערוץ 10 בשנים האחרונות עשה קפיצת דרך מאוד משמעותית. ב-2008-2009 הייתה השקעה בתוכן ועמידה במחויבויות. יש חובה ציבורית דמוקרטית שערוץ 10 ימשיך לפעול. לא נעשה מכרז כשיש רפורמה של מעבר מזיכיונות לרישיונות. גם הרפורמה הזאת מתחילה קצת להצהיב. ערוץ 10 חייב להמשיך לפעול".

במהלך דבריה שבה דאבוש ותקפה את יושב ראש דירקטוריון חדשות 2 לשעבר יצחק לבני וטענה כי הרשות הדיחה אותו משום שהוא "שירת את בעלי ההון, הוא קיבל משכורת ולא מהרשות השנייה עד שהרשות השנייה הדיחה אותו".

בסיכום הריאיון נתנה דאבוש טיפים למחליפה הצפוי אמנון נדב: "דבר עם העיתונאים, תמשיך להיות שקיפות מלאה, ואל תפחד. אנחנו המועצה היחידה בשנחים האחרונות שקיבלה החלטות. אז שיקבל החלטות ולא ימסמס את הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully