וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פוקס: גם קסטרו מצמצמת חנויות

מאת עדי דברת-מזריץ

14.12.2009 / 7:49

רשת האופנה תצמצם את כמות החנויות לטובת שטחי מסחר אחודים לגברים ונשים בגודל 400 מ"ר. המנכ"ל מסביר: "מדובר בצעד אסטרטגי למותג - לא לצורך צמצום עלויות"

קסטרו ממשיכה להיערך להגעת H&M לישראל: רשת האופנה פנתה באחרונה לקניונים בבקשה לאחד את שטחי חנויות הנשים והגברים שלה - כך נודע ל-TheMarker. כמו כן ביקשה הרשת להגדיל את שטחי המסחר הכוללים שלה.

שטחה של חנות ממוצעת של H&M יהיה 1,200-1,800 מ"ר, בעוד שכיום משתרעות החנויות של קסטרו על פני 250 מ"ר בממוצע. אם קסטרו לא תגדיל את חנויותיה היא עלולה למצוא את עצמה בעמדת נחיתות מול המתחרה מחו"ל. איחוד החנויות יוכל לסייע לרשת גם בהקטנת הוצאותיה, שכן עלויות האחזקה ודמי השכירות של חנויות גדולות נמוכים יותר באופן יחסי. כמו כן, איחוד חנויות מאפשר לעתים להקטין את היקף כוח האדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גל גדות ויונתן ווגמן בכרזת הרשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנכ"ל המשותף של קסטרו, גבי רוטר, אישר את הידיעה בשיחה עם TheMarker. "אנחנו רוצים להגיע לממוצע של 400 מ"ר לחנות", אמר. עם זאת, רוטר הכחיש כי מטרת המהלך היא חיסכון בעלויות או היערכות להגעת H&M לישראל. לדבריו, בכוונת החברה לאחד חנויות מפני שהקולקציות התרחבו, כך ששטחן הנוכחי של החנויות כבר אינו מספיק. רוטר הוסיף כי אינו סבור שהחברה תעסיק פחות כוח אדם עקב המהלך.

עם זאת, בכיר באחד הקניונים טוען כי מקסטרו נמסר לו שמטרת המהלך היא התייעלות והוזלת עלויות תפעול. בכיר בקבוצת קניונים אחרת אישר את דבריו של רוטר כי מטרת המהלך של קסטרו היא יצירת מקום נוסף לקולקציות שהתרחבו - אך הוסיף כי מטרה נוספת היא היערכות להגעת H&M.קסטרו מפעילה כיום 109 חנויות, מהן 19 משולבות.

באחרונה פורסם כי רשת האופנה פוקס מנסה לחסוך בעלויות התפעול וביקשה ממנכ"לי הקניונים כי יאפשרו לה לסגור את החנויות המתמחות ולפתוח במקומן חנות אחת גדולה יותר. עקב כך ייסגרו עשרות חנויות מתוך ה-180 שמפעילה כיום הרשת. בפוקס טענו כי החליטו לאחד את החנויות כדי לשפר את חוויית הקנייה של הלקוחות וכי שטח החנויות הכולל של הרשת לא יצומצם בסופו של דבר.

ברבעון השלישי הציגה קסטרו תוצאות כספיות טובות יותר מאלה של פוקס. ההכנסות של פוקס ירדו ברבעון השלישי ב-16% ל-147 מיליון שקל, והחברה רשמה הפסד של 5.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.25 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ההכנסות של קסטרו ירדו ב-2.8% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-146.7 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי עלה ב-44% והסתכם ב-13 מיליון שקל. לעלייה ברווח התפעולי הביא, בין השאר, רווח "על הנייר" שמקורו בשינויים בשווי ההוגן של השקעות החברה בניירות ערך.

בשורה התחתונה הסתכם הרווח הנקי של קסטרו ב-1.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בין השאר רשמה קסטרו ברבעון המקביל הפסד של 2.7 מיליון שקל בשל חלקה בהפסדי קסטרו גרמניה וקסטרו שווייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully