וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המיתון - רוב תקציבי הפרסום גדלו ב-2009

איילה צורף

11.1.2010 / 20:49

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום ל-2009, חברות הסלולר, למעט סלקום, וחברות המזון והמשקאות, מלבד קוקה קולה, הגדילו את תקציבי הפרסום שלהם

היקף הפרסום המצרפי של עשרים המפרסמים הגדולים במשק גדל בשיעור של 3.5% ב-2009, שנה של האטה כלכלית במשק - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום, המודדת את היקפי הפרסום בטלוויזיה, בעיתונות, בשילוט חוצות ובאינטרנט (באופן חלקי).

על פי הנתונים, עמדה ההוצאה על פרסום של 20 המפרסמים הגדוליםת במשק על 1.26 מיליארד שקל, לעומת 1.21 מיליארד שקל בשנה קודמת. לאור הנתונים לפיהם עוגת הפרסום קטנה ב-2009 בכ-4.5%, את עיקר הקיצוץ בתקציבי הפרסום ספגו המפרסמים הקטנים והבינוניים.

את הגידול המשמעותי ביותר מקרב 20 המפרסמים הגדולים רשמה פרטנר, על רקע כניסתה לזירות חדשות: טלפוניה פנים ארצית, אספקת אינטרנט ושיווק תכנים באינטרנט באמצעות הקמת אתר אורנג'-טיים. פרטנר הגדילה את תקציב הפרסום שלה ב-2009 ב-45% - תוספת של 22.5 מיליון שקל, והיא כעת המפרסמת הגדולה ביותר בשוק הסלולר.

גם פלאפון הגדילה השנה תקציבי פרסום: ההוצאה של פלאפון על פרסום עלתה ב-35% - תוספת של כ-20 מיליון שקל לתקציב. מבין שלוש חברות הסלולר, הייתה זו פלאפון שהראתה את השיפור הפיננסי הגבוה ביותר בדוחותיה הרבעוניים.

סלקום, לעומת זאת, הקטינה את תקציב הפרסום ב-15% והוא עמד על 52.5 מיליון שקל. סלקום היא כיום המפרסמת הקטנה ביותר מבין חברות הסלולר, בהפרש של 20 מיליון שקל מפרטנר. מאידך, בנתוני יפעת לא נכללת ההוצאה של סלקום על פרסום במנועי חיפוש ואינדקסים, וגוגל בראשם, שנאמדת ביותר מ-3 מיליון שקל בשנה החולפת. הוצאה משמעותית יש גם לפרטנר בזירה זו ואילו פלאפון משקיעה פחות בפרסום במנועי חיפוש.

לדברי נתי יעקובי מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, "הקטגוריה הסלולרית חוותה השנה מהפך עקב השקת הרשת החדשה של פלאפון, הכניסה של פרטנר לתקשורת ביתית והחלפת הבעלים בחברה, כניסתה של סלקום לתחום המדיה וכמובן כניסת האייפון לישראל. אנו צופים כי בשנה הקרובה נחווה גם פרסום מאסיבי יותר של אפליקציות סלולריות, שהופכות להיות הדבר החם הבא". יעקובי ישתתף בכנס איגוד השיווק שייערך ביום ראשון, וירצה על הפרסומת החדשה.

הזינוק הכי גדול בתקציב הפרסום - בתנובה

כל חברות המזון והמשקאות הגדולות, למעט קוקה קולה, הגדילו השנה את תקציבי הפרסום שלהם. זאת, למרות או אולי בגלל שמדובר היה בשנת משבר שבאה לידי ביטוי בניסיון של הישראלי לצמצם את הצריכה שלו.

החברה שעשתה את הקפיצה הגדולה ביותר בהוצאה על פרסום היא תנובה. לאחר כמה שנים רצופות שבהן ירד תקציב הפרסום של תנובה, השנה הוא עלה ב-40% ל-66 מיליון שקל. עדיין, למרות העלייה, תקציב הפרסום של תנובה הוא כמעט מחצית מזה של שטראוס.

שטראוס הגדילה את תקציבה ב-5% והוא עמד ב-2009 על 113 מיליון שקל. היא נותרה המפרסמת הגדולה במשק, מאז המיזוג בין שטראוס ועלית לפני מספר שנים. המותג הגדול ביותר שלה מבחינת הוצאה על פרסום הוא דנונה, עם תקציב כפול מהמותג השני בגודלו - יטבתה חלב.

גם קבוצת אסם הגדילה את תקציבי הפרסום ב-2009 - עלו ב-11% ל-63 מיליון שקל. לעומתם, פרוקטר & גמבל חתכה משמעותית את תקציבי הפרסום שלה השנה - ירדו ב-28% להיקף של 63 מיליון שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully