וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענק הפרישה מרשות השידור: 105 אלף שקל

ענת קם

9.2.2010 / 18:56

הסכמי הפרישה לפנסיה מוקדמת יחולו על עיתונאים בגילאים 50-64 ולעובדי הפנסיה התקציבית מגיל 40 ומעלה. כמו כן יוענק לפורשים מענק של 11 חודשי הסתגלות

האסיפה הכללית של אגודת העיתונאים בירושלים התכנסה הבוקר לדיון לקראת הבחירות לועד האגודה שיתקיימו בשבוע הבא. באסיפה הציג יושב ראש האגודה היוצא אחיה (חיקה) גינוסר את הסכמי הפרישה וההעסקה עליהם הוסכם במהלך דיוני הרפורמה עם הנהלת רשות השידור, לצד הנקודות שעדיין מצויות במחלוקת.

על פי ההסכמות שהושגו, הסכמי הפרישה לפנסיה מוקדמת יחולו על עיתונאים בגילאים 50-64 ולעובדי הפנסיה התקציבית מגיל 40 ומעלה, כולם בעלי ותק של עשר שנים לפחות ברשות. כל עובד יקבל עם פרישתו מענק פרישה של 105 אלף שקל, שתי דרגות פרישה והטבות בחישוב אחוז הצבירה והגמלה. כמו כן יוענק לפורשים מענק נוסף של 11 חודשי הסתגלות ובנוסף מענק של חודש-חצי שנה לעובדים עם אחוזי צבירה, הנקבעים על פי הותק, של 65%-70%. מקבלי השלמת שכר מינימום יקבלו מענק של עד 45 אלף שקל. בנוסף יקבלו העובדים פדיון ימי מחלה, המשך הפרשות מעסיק לקרן הפנסיה לעובדים בפנסיה צוברת וכל תנאי הקבוע בתקנון עובדי שירות המדינה.

הסכמי הפרישה בתנאי פיצויים מוגדלים כוללים מתן שתי דרגות פרישה, פיצויי פיטורים מוגדלים עד 130%, מענק של עד 11 חודשי הסתגלות, מענק כספי של 110 אלף שקל ומענק נוסף של 45 אלף שקל למקבלי השלמת שכר מינימום.

משרה מלאה: 42.5 שעות שבועיות

הסכמי העבודה החדשים לעובדים שלא יפרשו יכללו תוספת שכר בגובה 5% על בסיס הסכם שכר ארצי והעברת עובדים רבים למבנה שכר כולל, אשר אינו תלוי בהיקף העבודה הנוספת כאשר כל השכר הינו בסיס לפנסיה צוברת, כולל מרכיבי העבודה הנוספת. כמו כן סוכם על הצמדה מלאה בשיעורי ההפרשות לפנסיה לכל עובדי המדינה בתקופת ההסכם, שיהיה תקף למשך שבע שנים ואי פגיעה בשכר תוך הבטחת רמת השכר הקיימת, שמירת היקף הכוננויות , קידום שכר אישי ועדכוני שכר.

הסכמי העבודה כוללים גם אופק קידום ביצירת טווח שכר לעובדי דרוג דרגה במקצועות עיתונות הפקה לסך של 9,000 שקל ועד 12,050 שקל ליתר העיתונאים שאינם בחוזה שכר כולל. אופק הקידום יגיע לכ-13,285 שקל לעיתונאים בכירים ומנהלים זוטרים. מעבר לסכומים אלה יועברו גמולי השתלמות לעובדים קיימים. לעובדים בשכר כולל תוגדר תקרת שכר, לא כולל החזרי הוצאות ותשלומים שנתיים, של 22,500 שקל. עדכוני שכר לעובדים אלו יהיו על בסיס הסכמי שכר ארציים בלבד. תקציב הקידום השנתי יעמוד על 3.5%, כפול מהתקדמות השכר כיום על פי נתוני האוצר. התקציב יחולק על פי דרגות העובדים השונות.

עוד כוללים הסכמי ההעסקה הגדרת היקף השעות למשרה מלאה: 42.5 שעות שבועיות לעובדי 40 שעות שבועיות כיום ועל 35 שעות שבועיות לעובדי 28 שעות שבועיות כיום. עובדים רבים המועסקים היום בשכר גלובלי ייכנסו להסכם הקיבוצי. ההסכמים יהיו בתוקף במשך שבע שנים. בחמש השנים שלאחר חתימתם לא יהיה ניתן לפטר עובדים ולאחר מכן יוכלו הצדדים להיפרד רק בעקבות פרידה מרצון.

טרם הושגה הסכמה לגבי מספר נושאים בהם שעון הנוכחות, הגדרת השתתפות נציגות העובדים במכרזי כח אדם ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully