וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TheMarker יפצה את אביב בושינסקי ב-25 אלף שקל

אמילי גרינצווייג וגלעד גרוסמן

17.5.2010 / 20:01

בית המשפט דחה את הטענה המרכזית של בושינסקי בתביעת לשון הרגע שהגיש נגד TheMarker והעיתונאי גיא לשם, לפיה יוחסו לו כוונות פליליות

TheMarker יפצה את אביב בושינסקי בסכום של 25 אלף שקל וכן יסיר מהארכיון את הכתבה "הגל של בושינסקי", כך פסק בית משפט השלום בראשון לציון בתביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקל שהגיש בושינסקי נגד הארץ ונגד העיתונאי גיא לשם. בכך קיבל בית המשפט באופן חלקי את תביעתו של בושינסקי. הכתבה פורסמה באתר לפני כשנתיים, בעקבות בדיקה של הרשות לניירות ערך בחשד להרצת מניות חברת לייפוייב, בתקופה בה היה בושינסקי יו"ר דירקטוריון החברה.

השופט יחזקאל קינר קבע כי בהצגתו של בושינסקי כמי שהיתה לו ידידות מופלאה עם קויפמן (מבעלי החברה א.ג), יש בכדי להוות לשון הרע, "הרקורד של התובע היה רקורד 'נקי', ואילו בכתבה הוצג כמי שפונה אל בעל רקורד מפוקפק בחיפושיו אחר משקיעים לחברה (כשאותו בעל רקורד מפוקפק אף השקיע בחברה) וזאת לאחר שבין השניים קיימת 'ידידות מופלאה. בעיני הקורא הסביר יש באמור לעיל כדי להשפיל את התובע, לבזותו ואף לפגוע בעסקיו ובמשלח ידו". כן ציין השופט כי לחץ הזמנים, שבו נכתבה הכתבה, "איננו מהווה צידוק לאי בדיקת עובדות ואי קבלת תגובה".

בית המשפט דחה טענות נוספות של בושיניסקי ביניהן את טענתו המרכזית, לפיה יוחסו לו עבירות פליליות של אי גילוי נאות. טענה זו נדחתה בקביעה כי "הקורא הסביר באותה הכתבה איננו אמור לייחס לבושינסקי את ביצוע העבירות הפליליות".

בקביעת הפיצויים הדגיש השופט: "הקישורים הבלתי נכונים של התובע לקופימן המהווים לשון הרע, פגיעתם בתובע מועטה יותר מאשר הפגיעה הנטענת בטענותיו המרכזיות של התובע שלא נקבלו" עם זאת, צייןי השופט כי "פרסומים ספציפים אלה פוגעים בתובע המיוחד נוכח העובדה כי בכתבה יש דגש על קונוטציות שליליות ביותר של קויפמן".

מ-TheMarker נמסר "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully