וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסכין: רויטרס ממזערת נזקים

אמילי גרינצווייג

8.6.2010 / 15:25

בסוכנות הידיעות טוענים כי השמטת הסכין מצילום החייל הפצוע על הספינה מרמרה נעשתה בתום לב. זו הפעם השניה שרויטרס מואשמת בפיברוק תמונה

סוכנות הידיעות רויטרס מנסה למזער נזקים בעקבות הסערה שעוררה תמונת הלוחם הפצוע של הקומנדו הימי, תמונה שנחתכה ממנה הסכין בה נדקר, מוחזקת בידי נוסע על ספינת המרמרה, שהשתתף במשט. בעקבות פרסום התמונה פנה שר ההסברה יולי אדלשטיין אל מנכ"ל רויטרס טום גלוסר והביע חשש כי הסכין הושמטה מהתמונה במתכוון. יו"ר אגודת העיתונאים אבי פז ומנכ"ל האגודה יוסי בר מוחא פנו לפדרציית העיתונאים הבינלאומית בדרישה לחקור את הנושא.

האחראי על הצלמים באפריקה ובמזרח התיכון מטעם סוכנות הידיעות רויטרס, סטיב קריספ, קיים היום שיחות עם לקוחות החברה בישראל, שעליהם נמנים כלי התקשורת המובילים, והבהיר כי מדובר בטעות שנעשתה בתום לב. קריספ הוסיף ואמר כי תמונות אלה פורסמו כבר בתקשורת העולמית ולכן לא היה טעם לבצע בהן עריכה, שממילא היתה מתגלה. משהתקבלו פניות ברויטרס בנוגע לפרט החסר הופצה גירסה מתוקנת של התמונה בקרב לקוחות הסוכנות .

זו אינה הפעם הראשונה שסוכנות רויטרס מואשמת בשינוי תמונה. בשנת 2007 הודתה הסוכנות כי אחת התמונות שהראו את הרס שגרמה ישראל בביירות שונתה באמצעים גרפיים, אז הושעה הצלם הלבנוני שצילם את התמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה בעיתון הטורקי בה ניתן לראות את הסכין/מערכת וואלה!, צילום מסך
חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
התמונות שפורסמו ברויטרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully