וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הטורקים גנבו דמות שנוצרה במקאן אריקסון?

איילה צורף

23.6.2010 / 10:08

במשרד זועמים לאחר שגילו שמשרד פרסום טורקי טוען שהמציא את הדמות שכיכבה לפני שלוש שנים בקמפיין ישראלי למותג היגיינה הנשית. הקמפיין הטורקי אף עלה לשלב הגמר בפסטיבל קאן

המתיחות בין טורקיה לישראל מורגשת היטב גם בפסטיבל קאן, על רקע שאלת מקוריותו של מהלך שיווק שהגיש משרד פרסום טורקי לפסטיבל. מדובר במהלך שנסוב סביב קיטה, דמות אנימציה בתלת-ממד, שמובילה את הפעילות השיווקית בטורקיה של מותג ההיגיינה הנשית לצעירות קוטקס. המהלך עלה לשלב הגמר בקטגוריית השימוש הטוב ביותר במדיה.

במסמכי ההגשה ששלח משרד הפרסום הטורקי לפסטיבל נכתב כי "נערות טורקיות אוהבות מוסיקה וכוכבים צעירים. אנחנו יצרנו את שגרירת קוטקס, נערה צעירה בשם קיטה, שחיה בעולם האמיתי וגם בעולם הדיגיטלי.

"קיטה נהפכה לכוכבת בזכות עצמה, שעומדת בשורה אחת עם הכוכבות הטורקיות הגדולות ביותר לנערות".

העבודה של המשרד הטורקי, שהוצגה על קירות מתחם הפסטיבל לצד עבודות אחרות שעלו לשלב הגמר בקטגוריות השונות, עוררה כעס בקרב נציגי משרד הפרסום מקאן אריקסון הישראליים, שנמצאים אף הם בפסטיבל בהרכב גדול למדי.

הסיבה לכעס היא שקיטה הטורקית היא למעשה ילידת ישראל, ונולדה במקאן כבר לפני שלוש שנים, הרבה לפני שהטורקים חשבו לנכס אותה לעצמם ולהציגה כהמצאה מקומית.

לתוך הקלחת הזו מיתוסף נושא רגיש לא פחות: מנכ"ל חוגלה קימבלרי ישראל, החברה שמשווקת בישראל את קוטקס ושעבורה בנה מקאן את קיטה, הוא ארי מלמוד. מלמוד משמש בה בעת גם מנכ"ל קימברלי קלארק טורקיה, שעבורה בנה משרד הפרסום הטורקי את קמפיין קיטה.

מלמוד מסר בתגובה: "קיטה הומצאה בישראל. משרד הפרסום הטורקי פיתח את הקמפיין שנערך בטורקיה, והוסיף כמה רעיונות מצוינים, אך הם ללא ספק לא המציאו את קיטה".

איריס בק, מנכ"ל מקאן אריקסון סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully