וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור סוף

עמית הרמן

27.6.2010 / 1:42

תחושה של דז'ה וו פקדה את עמית הרמן כשלקח השבוע ליד את "7 לילות". האם עורך המוסף תפס ראש על הבר לפני שהחליט לראיין שוב את שלום חנוך, או שאולי הוא רק בנאדם?

מצעד הגלעד

החפפה שתפסה את מעריב וידיעות לקראת הצעדה לשחרור גלעד שליט כבר בתחילת השבוע הגיעה לשיאה בעמודי החדשות של עיתוני יום שישי. ענדתם כבר סרט צהוב? (בחסות רמי לוי), הצבעתם בסקר של מינה צמח? שיננתם את המנון הצעדה שכתבה סמדר שיר? סידרתם לעצמכם הסעה מיגור לצומת זרקא? אחרי שהוציאו אלבום נצחון לשייטת, השלימו מעריב וידיעות סופית את המעבר מעיתונות לניהול קמפיינים. אביבה ונועם שליט עושים את מה שהם צריכים לעשות, אבל מההתגייסות של שני העיתונים עולה צחנה פופוליסטית חסרת אחריות (בחסות רמי לוי).

ועכשיו לתוכן: במוסף לשבת של ידיעות אחרונות שולפים את מה שבעיניהם וודאי נחשב לנשק יום הדין - ראיון זוגי עם תמי ויובל ארד. פעם זה אולי היה נחשב לטיל טומוהוק, היום זו כבר בקושי דוידק'ה. במוסף לשבת של מעריב חן קוטס בר נאלצת להסתפק בחבורת בכירים במיל וכשהכותרת היא "להחזיר בכל מחיר", מה יועילו קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל שנקראו, כמו גם שמעון שיפר בידיעות, לנסות ולאזן את הטרפת. ישראל היום והארץ – כל עיתון וסיבותיו הוא – שומרים על פרופורציות.

הכי מאיר

הראיון של גידי וייץ במוסף הארץ עם מאיר גלבוע סיפק הצצה מרתקת לנעשה בלשכתו של האיש הבלתי מבוקר, מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. מזל שכבוד המבקר פתח את הג'ורה ב-"7 ימים" לפני שבועיים כדי שגלבוע יחליט לתת את גרסתו שהיתה יכולה להיות תסריט מעולה לסיטקום. כבר בתחילת הראיון סיפר גלבוע כי את ההצעה לתפקיד קיבל מהעיתונאי דן מרגלית. תגובתו של מרגלית לא מופיעה בכתבה, מזל שרביב דרוקר ביקש אותה ממנו במהדורת יום שישי של ערוץ 10, ומרגלית לא הכחיש. בהמשך הראיון נחשפים יחסי עיתונאי-מקור במלוא הדרם. גלבוע מספר כיצד מבקר המדינה הורה לו לעמוד בקשר עם מוטי גילת. לטובת קוראי הארץ, אפשר היה לציין שגילת הוא תחקירן ישראל היום וקולגה של מרגלית.

ועדת השלושה

האמת, התגעגענו. בן כספית שוב בפאניקה מהאויב האנטי ציוני היושב ברחוב שוקן, שכל מטרתו היא השחרת פני ישראל בעולם. דיווח חדשותי יבשושי של אור קשתי בהארץ, בו הוא מביא תגובה של מרצים ליוזמת שר החינוך לפעול נגד מרצים שקוראים להחרמת ישראל, מעלה לכספית את הג'ננה. עוד שנייה הוא מרים טלפון לדני סימן ומורה לו לשלול את תעודות העיתונאי של קשתי ומעסיקיו. לפי בן כספית, אין כל קשר בין הצעדים שסער מבקש לנקוט לבין התיישרות עם קו פוליטי מסוים. יש להניח שאפילו גדעון סער צחק כשקרא את זה.

במרחק עמוד אחד מלמד אותנו בן דרור ימיני איך להתנצל ולהישאר בחיים. במאמר שכתב לפני מספר חודשים, קשר ימיני בטעות בין הקרן החדשה לבין ארגון נשים בשחור הבלגי. הוא אומנם מתנצל אבל שב ומזכיר שמי שיחריב את המדינה בסוף (יחד עם עיתון הארץ) הם לא עיתונאים שמחפפים בעובדות, אלא נעמי חזן וקואליציית נשים לשלום.

את השילוש הקדוש סוגר מי אם לא קלמן ליבסקינד, שתוקף גם הוא את הארץ (הפעם אפרופו הכתבה של אילנה המרמן) ומכנה את כתבת חדשות ערוץ 2 דפנה ליאל "מקוננת סדרתית על כל אכיפת חוק נגד ערבים בבירה". והיא בכלל לא ידעה שהיא כזאת.

שוב שלום

שלושה וחצי חודשים עברו מאז נמרח פרצופו של שלום חנוך על שער "7 ימים", והנה הוא מרוח (הפעם בגוף מלא) על שער "7 לילות". האם עלינו להסיק שדבר מה משמעותי התחדש בחייו של חנוך, או שהבוסים בידיעות לא היו שבעי רצון מיכולות המראיין אביב גפן, שגויס למשימה בתחילת מרץ? לפחות בכל הנוגע למוזיקה המזרחית אין שינוי באג'נדה של שלום. הוא היה ונותר מפויס. כדי למכור תקליטים וכרטיסים להופעות הוא מספק הפעם כמה התבטאויות פוליטיות.

לרשימת האנשים ששווים שער כל שלושה חודשים לא היינו מכניסים את שלום חנוך, מה שמעלה את החשד שיחצ"ן ממולח תפר פה, יחד עם אנשי ידיעות, עסקה סיבובית על גבו של הקורא. את תוצאותיה, יש לקוות, נגלה בקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זוית אחרת

לעומת שלום חנוך, כל ראיון עם אריק סיני הוא ראיון אחד יותר מדי. תהינו, האם היחצ"ן של חנוך קיבל מידיעות אחרונות שניים במחיר אחד? רק שנראה שהפעם מדובר במלאכת מחשבת של קידום עיסקי. הכתבה אומנם מגוללת את קורות הזוגיות של סיני ובת זוגו, אבל אם תהיתם, הקרדיט לשימור הזוגיות מגיע למירי גלזר, מאמנת תודעתית והוליסטית שהאירה את עיניהם של בני הזוג וגרמה להם "לראות דברים מ'זוית אחרת', בדיוק כמו שם העסק שלה". מה חבל שלגברת גלזר אין לקוחות טיפה יותר מעניינים.

ציוץ קטן

@@@האם במלחמתו בידיעות אחרונות החליט שלדון אדלסון לפתוח מתחרה ל"לאישה"? לא! זהו מוסף הקיץ החגיגי של "ישראל שישבת" ובו שלל קלישאות לעונת הרחצה מילדים משועממים ועד "זוהי סדום" של "ארץ נהדרת".

@@@אחרי שתידרך את כל הכתבים הפוליטיים בשבוע שעבר אוף רקורד ואז הלך ל"פגוש את העיתונות" החליט השר בנימין בן אליעזר לשבור שתיקה ולהתראיין ל"המוסף לשבת" של ידיעות, וכל מה שהיה באון, היה כבר באוף.

@@@ חשבתם ש"הפוליגרף" זה השיט הגדול בקריירה של גדי סוקניק. ובכן, בראיון ל-"7 לילות" מתברר שקקי הוא כבר עשה בחליפת הצלילה בתקופת שירותו בשייטת. קלאסה.

@@@ יואב ללום מעניק ל"סופשבוע" של מעריב ראיון מקיף ראשון מאז הראיון האחרון לתמר רותם בהארץ לפני שבוע. שווה שער.

@@@אין לכם דבר עצוב יותר מנשים המנפנפות בהבנתן בכדורגל, אולי רק כאלו המנפנפות בפרנקופיליות שלהן. טיפ לסימה קדמון: השאירי לדב אלפון את סקירת בתי הקפה בפריז. הוא וודאי מכיר את השם הנכון של קפה לה דה מאגו.

@@@אנשים שמשתתפים כפאנלסטים באולפני המונדיאל ומתרצים זאת בהוראה מהעורך #רענןשקד

שיר ליאיר

כשהוא אמר "אנחנו" הוא התכוון לעם, וכל מי שהבין אחרת, הוא פרנואיד סתם/

כן, לפיד מתגעגע לאותה תקופה תמימה, כשקרליבך ואלתרמן הפריחו השממה/

פעם היה פה אחרת, המדינה היתה שונה, אולי זה עוד יחזור, תנו לו חצי שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully