וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים על הקומבינה: על הפרסומת לבאג בכיכובו של קובי פרץ

אייל דץ

21.7.2010 / 19:00

הקמפיין החדש של קובי פרץ, הרוכב על חקירת רשות המסים נגדו, מעורר ויכוח: ברשות כועסים על הפיכתו של חשוד לגיבור תרבות ואילו יוצרי הפרסומת ופרץ עצמו מבקשים שכולם יפסיקו לקחת הכל ברצינות כל כך

בפרסומת החדשה של קובי פרץ לחנות של רשת באג בדיוטי פרי מופיע הזמר בתפקיד עצמו. פרץ מקבל משופטת קשוחה צו עיכוב יציאה מהארץ ופורץ בבכי בבית המשפט. הסיבה? הוא לא יוכל לרכוש מוצרי חשמל בחנות של באג בנתב"ג. מול פרץ עצמו - בחיים האמיתיים, לא בפרסומת - עומדים חשדות כי העלים מיליוני שקלים מהכנסותיו מהופעות ולא דיווח עליהם לרשויות המס. פרץ נעצר, שוחרר וחקירתו עדיין מתנהלת. כך, הפרסומת שלו לבאג מהווה בדיחת "הפוך על הפוך", שמתבדחת על מצבו המשפטי של החשוד פרץ בה בעת שהיא רותמת את מצבו זה לפרסום מוצריה של רשת באג.

ברשות המסים לא אהבו, בלשון המעטה, לראות את מושא החקירה מתבדח על חשבונם בקמפיין פרסום. "לא נכון להפוך חשוד בעבירות מס לגיבור תרבות", אמר גורם ברשות המסים לוואלה! תרבות. "ראוי היה לחכות לסיום ההליך המשפטי. הרי ידוע שמי שמבצע עבירות מס לא פוגע ברשות המסים אלא בקופת המדינה ולנו נותר לקוות שהציבור ישפוט את הפרסומת על סמך זה".

גם שי פרץ, עורך מדור "מחיר התהילה" במגזין פנאי פלוס התייחס בטורו האחרון לטעם הנפגם העולה מהפרסומת של פרץ. "ככה זה כנראה כשעמישראל לא מבין שכשאדם גונב, לכאורה, כסף מקופת המדינה ואוגר אותו (שוב לכאורה) בכספות בקירות ביתו, הוא לוקח כסף מהכיס של כולנו", כתב פרץ. "אז במקום להעניש ולהקיא אותו אל מחוץ למעגל של משלם המסים הממוצע - שנאלץ להיפרד מסכום לא מבוטל מדי חודש לקופת המדינה - אנחנו מחבקים אותו, מעניקים לו קמפיין וצופים בו מתחדש בעוד דירה על חשבון הברון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שהציבור ישפוט". פרץ בצילומי הפרסומת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם הקמפיין לבאג, פרץ כבר הספיק להיפגע מסחרית מחקירת רשות המיסים נגדו, כשרשת סלטי צבר החליטה לבטל קמפיין מתוכנן בכיכובו בעקבות מעצרו. כפי שפורסם בוואלה! סלבס (22.03.2010), על פי שרית בירן, אשת יחסי הציבור של פרץ, הוא היה אמור לקבל "מאות אלפי שקלים" מהשתתפותו בקמפיין, אך נוכח החקירה נגדו החליטה החברה לחזור בה מהחלטתה ולהחליפו בליאור נרקיס. ההחלטה של צבר עוררה תרעומת רבה בקרב אנשי פרץ והביאה אף למיני-סכסוך מתוקשר עם נרקיס, כפי שפורסם באותה ידיעה. "בגלל המסכת שרשות המסים מנהלת נגד קובי, הקמפיין בוטל, וליאור צריך להיכנס לנעליו הגדולות של קובי", אישרה אז בירן. "הוא (הכוונה לנרקיס – א.ד) לעד יישאר הבחירה השנייה של סלטי צבר".

בנוסף למראית העין הבעייתית לכאורה שמעוררת השתתפותו של חשוד בהעלמת מס בפרסומת, גם לרשת באג עצמה לא חסרו צרות מול רשות המיסים. שניים ממנהלי חנות הדיוטי פרי של הרשת נעצרו בחודש נובמבר 2009 ונחקרו בחשד שמכרו מוצרים פטורים ממכס גם לללקוחות שלא היו זכאים לכך. בבאג מכחישים כל קשר בין הקמפיין של פרץ לבין העובדה שבדומה לזמר הפופולרי גם שניים ממנהליה אחת החנויות שלהם נעצרו בעבר על ידי חוקרי רשות המסים. ואילו מרשות המסים נמסר כי הפרשה הסתיימה לאחר שבאג שילמה כופר מס, כלומר המירה את כתב האישום בתשלום שהפסיק את ההליכים הענישתיים נגדה.

ברשת באג לא מתרשמים מהטענות: "כאשר הוצע לנו הרעיון לקמפיין על ידי חברת הפרסום ענבר-מרחב-שקד, חשבנו קודם כל שמדובר ברעיון מבריק", אומרים בתגובה לביקורת על הפרסומת. "שמחנו לקחת חלק בפרסומת שהיא מעל הכל משעשעת ומלאת הומור ומודעות עצמית". לדברי החברה, "קובי פרץ הוא אחת הדמויות המפורסמות והאהובות במדינה בזכות עצמו ובזכות כישרונו, ללא קשר לפרסומים כאלה ואחרים אודותיו בשנה האחרונה. מעל הכל - מדובר בסופו של דבר בהומור קליל, וכך יש להתייחס לדברים".

גם ספי שקד מענבר-מרחב-שקד טוען שצריך לקחת את הפרסומת בפרופורציה. "אני חושב שאנשים נותנים לפרסומת הרבה יותר משמעות ממה שיש לה", אמר שקד לוואלה! תרבות. "מדובר בסך הכול בפרסומת, שכמו כל פרסומת היא מניפולציה שנועדה למכור משהו. אני חושב שמי שצועק נגד הפרסומת ולא רואה אותה סתם כבדיחה, הוא אדם צבוע. למה הוא לא הולך ומתרעם נגד שר החוץ הפשיסטי שחשוד בפלילים? אם יחליטו שקובי פרץ אשם הוא ישלם את חובו לחברה. כרגע, להעביר ביקורת על פרץ כפרזנטור זו סתימת פיות ופגיעה בחופש העיסוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טעם נפגם או בהתאם לחופש העיסוק. פרץ בצילומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נכון שזה שימוש ציני באקט לא מכובד שקובי פרץ עשה לכאורה אבל יחסית למה שקורה במדינה לא הייתי נתקע על זה", אומר דני לוי, מבכירי אנשי יחסי הציבור בישראל. "אני לא רואה מישהו שיפסיק לקנות בבאג בגלל זה ומבחינת המפרסם והלקוח הפרסומת בהחלט עושה את העבודה". לדבריו, העובדה שפרץ חשוד בעבירות מס, סעיף שדעת הקהל בישראל די סלחנית כלפיו, הופכת את הקמפיין ללגיטימי. "אם זו היתה עבירה חמורה אחרת אין לי ספק שהוא לא היה מקבל את הקמפיין".

ואצל פרץ? עסקים כרגיל, אפשר להגיד: "קובי הוא אחד הזמרים המובילים בישראל ושמו עלה בגלל הבולטות שלו בתחום התרבות הישראלית", אמרה לוואלה! תרבות שרית בירן, שהיא כאמור אשת יחסי הציבור של פרץ. "יש לו קהל רב והוא נחשב למוביל דעת קהל. אנשים יצירתיים בנו קונספט אטרקטיבי לקמפיין שהוא עומד בראשו ואנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully