וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזה: כתב אל-ג'זירה הותקף בידי שוטרי חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.8.2010 / 17:34

אחמד פיאד, כתב האינטרנט של רשת אל-ג'זירה ברצועה, הותקף על ידי שוטרי חמאס במהלך סיקור טקס בחאן יונס. הארגון הודיע על הקמת ועדת חקירה, אך הכתב זועם: "ההתנהגות שלהם הפכה לשגרה"

מבוכה בחמאס: כתב האינטרנט של רשת אל-ג'זירה ברצועת עזה, אחמד פיאד, הותקף אמש באלימות על ידי שוטרי חמאס כשסיקר טקס שנערך בעיר חאן יונס בדרום הרצועה. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" סיפר היום (חמישי) פיאד כי כשניסה לצלם מספר תמונות לצורך הכנת הכתבה תפסו אותו השוטרים, החרימו את הציוד שלו, היכו אותו נמרצות, והוסיפו לכך קללות וגידופים.

"ההתנהגות הזו של השוטרים הפכה לעניין שגרתי", סיפר פיאד, שנאלץ להגיע לטיפול בבית החולים בחאן יונס. הוא קרא עוד לממשלת חמאס שלא להסתפק הפעם בהקמת ועדת חקירה "שלא תוביל לשום תוצאה". אגודת העיתונאים הפלסטינים הביעה את זעמה על התקרית האלימה והבהירה כי חבריה מזדהים עם פיאד ומסרו כי "על מפקד משטרת עזה להתנצל בפני פיאד, להעמיד לדין את התוקפים ולחקור את האירוע".

בחמאס הבינו שהתקרית עלולה ליצור הד תקשורתי גדול ולכן בחרו לחקור את האירוע ולהבהיר כי מדובר באירוע שאינו מקובל על המשטרה. מפקד משטרת רצועת עזה בכבודו ובעצמו הגיע לבקר את פיאד ואמר לו כי התנהגות השוטרים המכים אינה מקובלת על המשטרה. "הקמנו ועדה שתחקור את האירוע. כל מי שעבר על החוק, יוענש – תהיה דרגתו אשר תהיה".

מפקד המשטרה, אבו עוביידה ג'ראח, אמר לפיאד עוד כי לכל העיתונאים הפועלים ברצועת עזה ניתן חופש עיתונות. בתום הפגישה השיב ג'ראח לפיאד את מצלמתו האישית ואת תעודת העיתונאי שהוחרמו ממנו אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully