וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב הארץ הותקף על ידי חיילי צה"ל

אמילי גרינצווייג

11.8.2010 / 16:58

חיים לוינסון הותקף בעת שסיקר את מעצרם של המתנחלים במהלך הצעדה לכיוון בית הכנסת ביריחו. דו"צ: "אלוף הפיקוד אבי מזרחי הנחה לקיים תחקיר מיידי של האירוע"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רועי שרון באדיבות חדשות 10, עריכה: דורון שטיין)

כתבי השטחים שניסו לתעד את מעצרם של מתנחלים במבואות יריחו אתמול (שלישי) נתקלו בגילויי אלימות מצד החיילים במקום, שניסו למנוע מהם את התיעוד. במהלך העימות עם החיילים, הותקף כתב הארץ לענייני מתנחלים, חיים לוינסון. מעצר המתנחלים בוצע במהלך צעדת המתנחלים לכיוון בית הכנסת העתיק ביריחו.

אין זו הפעם הראשונה בה מנסים בצה"ל למנוע מכתבי השטחים לתעד את הפעילות באיזור יהודה ושומרון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, רק לפני שבוע הורחקו מספר כתבים מסיקור פינוי המאחז מצפה אביחי. בשיחת רקע שנערכה בעקבות ארוע זה, אמר מפקד אוגדת איזור יהודה ושומרון, תת אלוף ניצן אלון לתא כתבי השטחים כי הוא יוציא הנחיה לפיה יאפשרו לעיתונאים לסקר את האירועים.

חיים לוינסון סירב להגיב. מתא כתבי השטחים נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את האלימות הקשה שהופנתה אתמול כלפי עמית וחבר לתא, וזאת על אף שהתרענו על שימוש באלימות כנגד כתבים המסקרים את הנעשה ביהודה ושומרון. לצערנו, אין זו פעם ראשונה שהכתבים נתקלים באלימות המופנית נגדם על ידי כוחות הביטחון ביהודה ושומרון. אנו רואים כל פגיעה בכתב כפגיעה בחופש העיתונות ואנו מצפים מפיקוד מרכז ומאוגדת יהודה ושומרון לנקוט בצעדים למניעת הישנות מקרים חמורים מאין אלה".

מדובר צה"ל נמסר: "על פי הנחיות מפקד פיקוד המרכז, יש לאפשר לעיתונאים לסקר באופן חופשי במרחב הפיקוד כל עוד אינם פוגעים בכוחות צה"ל במילוי משימותיהם. על פניו נראה שבאירוע זה החיילים פעלו שלא על פי ההנחיות. מפקד הפיקוד אלוף אבי מזרחי הנחה לקיים תחקיר מיידי שמסקנותיו יוצגו לו בסיומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully